آفتاب
استاندار خراسان شمالی خبر داد:

دعوت از بیمه‌های غیرکشاورزی برای حمایت از تولیدات کشاورزی

دعوت از بیمه‌های غیرکشاورزی برای حمایت از تولیدات کشاورزی

استاندار خراسان شمالی گفت: دعوت از بیمه‌های غیرکشاورزی برای حمایت از تولیدات کشاورزی در حال پیگیری است و درصددیم تا با آنها قرارداد منعقد کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)ٰ منطقه خراسان شمالی، سیدعلی‌اکبر پرویزی در سفر خود به شهرستان راز و جرگلان و در جمع اعضای شورای شهر و روستای این شهرستان افزود: اگر قرار است توسعه‌ای در این شهرستان صورت گیرد باید نیروهای بومی نیز همکاری کنند و دل از مکان‌های توسعه یافته کنده و به کارکردن در این شهرستان راغب شوند.

وی تاکید کرد: باید یک سری از تنگ نظری‌ها کنار گذاشته شود و نیروهای بومی با همدلی در کنار یکدیگر موجب توسعه این شهرستان شوند.

وی خاطرنشان کرد: این امر رنج‌آور است که بیشتر نیروهای آموزش و پرورش در این شهرستان غیربومی بوده و درصدد گرفتن انتقالی از این شهرستان هستند.

پرویزی با اشاره به این‌که این دولت طی این دو سال اقدامات خوبی را در این شهرستان انجام داده است، ادامه داد: دولت نگاه خاصی به مناطق محروم داشته است و ما نیز با تبعیت از آن کارهایی را در این منطقه انجام داده‌ایم.

وی اظهار کرد: در حوزه آبرسانی و فراهم کردن زیرساخت‌های آبرسانی اقدامات بسیار خوبی در این شهرستان انجام شده و در حوزه گازرسانی نیز نیز طی 27 ماه اخیر 35 میلیارد تومان هزینه شده و یا در حال هزینه شدن است.

وی تاکید کرد: علاوه بر آن 48 کلاس درس نیز ساخته شده است و تا پایان سال آینده تمامی مدارس خشتی و گلی حذف خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان با بیان این‌که حریم امنیتی مرزها نیز در دولت به تصویب رسیده است، توضیح داد: هم اکنون چند پاسگاه مرزی و جاده مرزی در حال ساخت هستند.

به گفته وی، علاوه بر آن سه تا چهار میلیارد تومان نیز برای حوزه‌های اسب و ابریشم نیز در نظر گرفته شده است.

وی درخصوص مشکل اشتغال مردم این شهرستان تصریح کرد: در بسیاری از مواقع گفته شده که تحریم‌ها اثرگذار نبوده اما واقعیت این است که تحریم‌ها مشکل ایجاد کرده است از جمله در حوزه صادرات.

استاندار خراسان شمالی افزود: میلیاردها تومان پول کشور در کشورهای دیگر مانده و ما نمی‌توانیم آن‌ها را بگیریم که همین امر حوزه اشتغال‌زایی را دچار مشکل کرده است.

وی ادامه داد: در دولت گذشته میلیاردها تومان وام در حوزه بنگاه‌های زودبازده برای طرح‌هایی همچون پرورش دام اعطا شد که بسیاری از طرح‌ها نیز اجرایی نشد که اگر اجرایی می‌شد بازهم در حوزه فروش آنها با مشکل مواجه می‌شدیم.

انتهای پیام

کد N1008276

وبگردی