آفتاب

قطر درباره سوریه تغییر موضع داد

قطر درباره سوریه تغییر موضع داد

تسنیم نوشت: وزیر خارجه قطر که پیش از این طی اظهاراتی مداخله جویانه احتمال دخالت نظامی در سوریه را بعید ندانسته بود ، از موضع خود عقب نشینی کرد.

خالد العطیه وزیر خارجه قطر روز گذشته (چهارشنبه) در گفتگو با شبکه خبری الجزیره ارسال نیروهای نظامی به سوریه برای مبارزه با دولت این کشور را بعید دانست و تاکید کرد: این مسئله که سربازان ما به خاک سوریه قدم بگذارند مطرح نیست زیرا آنان (سوری ها) خود می‌توانند کشورشان را آزاد کنند، آنان تنها به پشتیبانی مالی نیاز دارند و نیاز دارند که مردم صدایشان را بشنوند.

خالد العطیه وزیر خارجه قطر در گفت‌وگو با شبکه سی‌ان‌ان آمریکا مدعی شده بود که قطر بازنگری در گزینه نظامی علیه سوریه و همچنین هرگونه پیشنهاد برای انجام چنین گزینه‌ای با همکاری عربستان سعودی و ترکیه را بعید نمی‌داند.

فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه نیز در واکنش به تهدیدهای وزیر خارجه قطر به دخالت نظامی تهدید کرده بود که واکنش دمشق در صورت تجاوز، به متجاوزان بسیار سخت خواهد بود. المقداد گفت دمشق هرگونه دخالت نظامی از سوی قطر، عربستان سعودی یا ترکیه را تجاوزی آشکار علیه خود قلمداد خواهد کرد.

العطیه در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد که طرفدار گفت‌وگو میان طرف‌های درگیر در سوریه است.

قرار است قطر همراه با ایران، عربستان، آمریکا، روسیه و برخی کشورهای اروپایی در کنفرانس صلح سوریه که فردا در وین برگزار می‌شود، شرکت کند.

این در حالی است که کشورهای حاشیه خلیج فارس حملات جنگنده‌های روسی را که باعث بازپس‌گیری برخی مناطق تحت اشغال تروریست‌ها توسط ارتش سوریه شد را محکوم می‌کنند.

5252

کد N1008251

وبگردی