آفتاب

"مارتین کوبلر" به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی معرفی شد

"مارتین کوبلر" به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی معرفی شد

دبیرکل سازمان ملل مارتین کوبلر، دیپلمات آلمانی که ریاست هیات سازمان ملل در جمهوری دموکراتیک کنگو را به عهده داشت، به عنوان فرستاده جدید سازمان ملل به لیبی تعیین کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان‌ کی‌ مون، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه در نامه‌ای شورای امنیت را از این تصمیمش مطلع ساخت. او کوبلر را به جای برنادینو لئون تعیین کرده که در راضی ساختن گروه‌های لیبیایی در دستیابی به توافقنامه صلح شکست خورده است.

درست همزمان با اینکه تلاش‌ها برای پایان دادن به آشوب لیبی به خاطر تشکیل یک دولت وحدت با مشکل مواجه شده، مارتین کوبلر به عنوان فرستاده ویژه به لیبی جایگزین برناردینو لئون شد.

کوبلر سفیر سابق آلمان در عراق و مصر به مدت دو سال رهبری بزرگترین هیات حافظان صلح سازمان ملل را به عهده داشت.

کوبلر 62 ساله در سال 2010 میلادی به سازمان ملل پیوست و به عنوان معاون نماینده سازمان ملل در افغانستان و سپس نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از سال 2011 تا 2013 میلادی خدمت کرد.

بان‌ کی‌ مون به 15 عضو شورای امنیت تا فردا (جمعه) فرصت داده تا اگر نسبت به این انتصاب اعتراضی دارند مطرح کنند در غیر این صورت انتصاب کوبلر رسماً اعلام خواهد شد.

یک دولت وحدت در لیبی به عنوان بهترین راه برای مقابله با قاچاق مهاجران از لیبی به کشورهای حوزه مدیترانه و ظهور گروه داعش محسوب می‌شود.

انتهای پیام

کد N1008247

وبگردی