آفتاب
در جریان دیدار با علی شمخانی صورت گرفت؛

تأکید مشاور امور خارجه پاکستان بر لزوم مبارزه با تروریسم در منطقه

تأکید مشاور امور خارجه پاکستان بر لزوم مبارزه با تروریسم در منطقه

«سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان در دیدار با «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی با اعلام اینکه پاکستان با اقدامات تکفیریها در منطقه مخالف است، بر لزوم مبارزه با تروریسم در منطقه تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه «پاکستان»، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی با «سرتاج عزیز» مشاور امور خارجه پاکستان در اسلام آباد دیدار و گفتگو کرد.

بر اساس این گزارش، دو طرف در جریان این دیدار ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون خط لوله مشترک گازی میان دو کشور، خواستار تقویت روابط دوجانبه در زمینه های مختلف شدند.

مشاور امور خارجه پاکستان تأکید کرد که اسلام آباد خواستار تقویت روابط اقتصادی ـ تجاری خود با تهران است.

سرتاج عزیز در جریان این دیدار همچنین با اشاره به اقدامات تروریستی که در منطقه اتفاق می افتد، تصریح کرد: پاکستان با این اقدامات کاملا مخالف بوده و خواستار مبارزه با تروریسم در منطقه است.

از سوی دیگر، علی شمخانی نیز در این دیدار تصریح کرد: ایران و پاکستان از دیر باز روابط دوستانه و خوبی با یکدیگر داشته اند. وی با بیان اینکه ایران مخالف دخالت بیگانگان در منطقه است، افزود: روابط تجاری –اقتصادی ایران و پاکستان می تواند بیش از پیش افزایش یابد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران ادامه داد: سفر نخست وزیر پاکستان به ایران می تواند باعث رونق اقتصادی بین دو کشور شود. شمخانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زلزله اخیر در پاکستان، همدردی خود با دولت و ملت این کشور به دلیل قربانی شدن شهروندان پاکستانی را ابراز کرده و گفت: ایران آماده هر گونه کمک رسانی به زلزله زدگان پاکستانی است.

کد N1008114

وبگردی