آفتاب

هنیه: ملت فلسطین اجازه مهار انتفاضه را نخواهد داد

هنیه: ملت فلسطین اجازه مهار انتفاضه را نخواهد داد

معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" ضمن اشاره به اینکه ملت فلسطین هر تلاشی برای مهار انتفاضه را ناکام خواهد گذاشت، تاکید کرد که زمام انتفاضه در دست ملت است و تا هر وقت بخواهد آن را ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه روز چهارشنبه در مراسم ختم مرحوم خانم صباح گیگیسی مبارز الجزایری در هتل کومیدور در غرب غزه تصریح کرد: حماس از انتفاضه فلسطین حمایت‌های سیاسی و معنوی به عمل می‌آورد و هر طرحی که موجب دور شدن از اهداف واقعی انتفاضه، سیطره دشمن صهیونیستی بر مسجد الاقصی و نجات این رژیم شود را قبول نداریم و با هوشیاری کامل با آن برخورد خواهیم کرد.

هنیه خاطرنشان کرد: حماس از وحدت ملی و وحدت سیاسی فلسطین حمایت و استقبال می‌کند و زمینه‌های تحقق این وحدت باید از طریق برگزاری نشست کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش در هر مکانی حتی‌الامکان در قاهره که ناظر توافقنامه‌های فلسطین بوده است، فراهم آید.

وی از کادر رهبری موقت سازمان آزادی بخش خواست به مسائل و موضوعات مهم از جمله تشکیل دولت وحدت ملی، زمینه‌سازی برای برگزاری انتخابات، بازسازی سازمان آزادی بخش و تشکیل نشست شورای ملی به منظور اتخاذ یک استراتژی واحد و یکپارچه رسیدگی کند.

خانم گیگیسی روز دوشنبه گذشته در مسیر رفتن به کنفرانسی درباره قدس در رباط پایتخت مغرب بر اثر سانحه جاده‌ای دلخراش جان باخت. او عمر مبارک خود را با عشق به فلسطین سپری کرد. آزادی قدس یکی از مهمترین آرمان‌هایش بود و همواره در کاروان‌های لغو محاصره نوار غزه شرکت می‌کرد.

انتهای پیام

کد N1008062

وبگردی