آفتاب

برگزاری کنفرانس مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی در مادرید

برگزاری کنفرانس مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی در مادرید

شهر مادرید میزبان کنفرانس دو روزه‌ای با محوریت سیاست‌گذاری در حوزه جلوگیری از اشاعه افراط‌گرایی خشونت‌طلبانه بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، این کنفرانس دو روزه که با عنوان «مادرید+10» برگزار شد، با حضور فیلیپ ششم، پادشاه اسپانیا افتتاح گردید.

در این کنفرانس حدود 200 کارشناس از کشورهای مختلف به همراه چندین شخصیت سیاسی از جمله روسای جمهوری پیشین مکزیک و کلمبیا حضور داشتند. رییس‌جمهوری کنونی تونس نیز از جمله شرکت‌کنندگان در این کنفرانس بود.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره ابعاد مختلف تروریسم و راهکارها برای جلوگیری از گسترش افکار افراط‌گرایانه به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

مانوئلا کارمنا، شهردار مادرید با شرکت در این کنفرانس بر اهمیت گسترش افکار صلح‌آمیز در سیستم آموزش و پرورش در راستای مبارزه با تروریسم تاکید کرد. وی خاطرنشان کرد: ما مفهوم صلح را در آموزش و پرورش کم داریم و این مساله برای مبارزه با افراط گرایی خشونت گرایانه بسیار ضروری است.

پادشاه اسپانیا نیز با تاکید بر اهمیت برگزاری این کنفرانس در راستای افزایش سطح آگاهی از خطرات تروریسم گفت: امروز شکل‌های جدیدی از افراط گرایی پا از مرزها فراتر گذاشته و جوامع ما را تهدید می‌کند. پادشاه اسپانیا خواهان اجماعی جدید جهت مبارزه موثر با افراط‌گرایی و خشونت‌طلبی شد.

انتهای پیام

کد N1008005

وبگردی