آفتاب

معاون صدراعظم آلمان در دیدار با پوتین: باید اختلافات دیرین را کنار بگذاریم

معاون صدراعظم آلمان در دیدار با پوتین: باید اختلافات دیرین را کنار بگذاریم

معاون صدراعظم آلمان در دیدار با رییس‌جمهوری روسیه گفت که دو کشور باید اختلافات دیرین را کنار گذاشته و به دنبال یافتن راهکارهایی برای همکاری باشند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، زیگمار گابریل، معاون صدر اعظم آلمان که به روسیه سفر کرده است، با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهوری این کشور دیدار کرد.

در این دیدار پوتین گفت که روسیه و آلمان همکاری‌های نزدیک خود را ادامه می‌دهند؛ هرچند این همکاری‌ها در تعداد محدودی از مسائل بین‌المللی است.

رییس‌جمهوری روسیه تصریح کرد: در رابطه با همکاری‌های موجود میان آلمان و روسیه در عرصه بین المللی، باید گفت که این همکاری‌ها به طور تنگاتنگ دنبال می‌شود اما به مسائل خاصی محدود است.

معاون صدر اعظم آلمان نیز در این دیدار گفت: نظر شخصی من این است که ما باید هرآنچه را که می‌توانیم، برای دستیابی به توافق و کنار گذاشتن اختلاف‌های دیرین انجام دهیم و در جست‌وجوی راه‌هایی جدید برای ادامه همکاری‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: من متوجه هستم که آمریکا شریک شما در مذاکرات بر سر مسائل سوریه و اوکراین است اما اعتقاد دارم که آلمان و اتحادیه اروپا نیز از سوی دیگر شرکایی مهم به شمار می آیند.

انتهای پیام

کد N1007989

وبگردی