آفتاب
دبیر علمی کنگره خبر داد

ارائه بیش از 60 مقاله در کنگره زخم و ترمیم بافت

ارائه بیش از 60 مقاله در کنگره زخم و ترمیم بافت

دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت با تاکید بر اینکه زخم یک معضل جهانی است، گفت: در زخم‌هایی که انواع مزمن دارند و شناخت، راهکار درمانی و تشخیصی آن چالشی در علم پزشکی است نه تنها بیماران درد می‌کشند و دچار عوارض می‌شوند بلکه بار مالی زیادی نیز بر جای می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار علمی ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، دکتر پروین منصوری در مراسم افتتاحیه دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت، گفت: شیوع بالای دیابت در تمام دنیا به ویژه در ایران و بروز زخم پای دیابتی که تمام دنیا به دنبال درمان آن است در حال افزایش بوده و عواملی مانند رشد جمعیت کهنسال در تمام دنیا و بروز حوادث، متاسفانه باعث مشکلات متعددی از جمله مشکلات روحی - روانی شده و می‌تواند یکی از عوامل بروز زخم و عوارض ناشی از آن به حساب آید.

وی یادآور شد: در سال های اخیر در راستای توجه به این مسأله و برگزاری کنگره‌های متعدد با حضور اساتید داخلی و خارجی سعی شده است دستاوردها و موضوعات علمی جدیدی در خصوص زخم و ترمیم بافت ارائه شود به همین دلیل در دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت که به مدت سه روز در سالن غرضی بیمارستان میلاد برگزار می‌شود، تلاش شده که موضوعات بیشتر به صورت پنل‌هایی مانند علوم پایه در ترمیم زخم، ترمیم و درماتولوژی، ترمیم و دیابت، ترمیم و درمان، جراحی، ترمیم و رویکردهای نوین سلولی و بافتی و رویکردهای کلی و نقش لیزر در ترمیم عنوان شود.

دبیر علمی دومین کنگره ملی زخم و ترمیم بافت ادامه داد: روش‌های جدید و تازه‌های درمانی مانند روش‌های جدید مهندسی بافت، سلول درمانی برای ترمیم زخم و پیشگیری زخم و ترمیم بافت استفاده می‌شود. همچنین روش‌های فیزیکی گوناگون و لیزر در این کنگره ارائه می‌شود.

منصوری با بیان این مطلب که در این کنگره 44 مقاله به صورت سخنرانی و 23 مقاله به صورت پوستر ارائه شده است، در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بحث زخم از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و نیازمند مدیریت تخصصی در کشور است به همین دلیل در این کنگره سعی شده که یک گروه منسجم را دور هم جمع کنیم تا بتوانیم از اطلاعات یکدیگر برای شناخت، پیشگیری، درمان زخم و ترمیم بافت در کشور انجام دهیم.

انتهای پیام

کد N1007964

وبگردی