آفتاب

تأمینی: نظارت‌ بر واردات محصولات دارویی تشدید شود ‌

تأمینی: نظارت‌ بر واردات محصولات دارویی تشدید شود ‌

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: باید شرایطی برای سازمان غذا و دارو ایجاد شود تا کمتر دچار مشکل شوند؛ چرا که این سازمان نیز با مشکلاتی اعم از کمبود پرسنل و سیستم‌های نظارتی مواجه است که باید آنها را ساماندهی کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه گیلان، حسن تامینی، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در خصوص قاچاق دارویی در کشور، اظهار کرد: واقعیت جامعه آن است که برخی داروهای عرضه شده مشکلاتی را در حوزه مسمومیت‌های دارویی و غذایی ایجاد می‌کند که دلیل آن نبود نظارت دقیق بر داروها، به ویژه مکمل‌های ورزشی است.

وی افزود: زمانی که علت این مسمومیت‌های دارویی را پیگیری می‌کنیم عنوان می‌شود که این داروها به صورت قاچاق وارد کشور شده است، در حالی که باید نظارت دقیق و درستی بر واردات داروها و جلوگیری از قاچاق دارو انجام شود تا شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.

وی با بیان اینکه امروزه مشکلاتی در زمینه مسمومیت‌های دارویی وجود دارد، گفت:‌ گاهی برخی از داروها با مشکلاتی مواجه است که تاثیرات منفی را بر بدن می‌گذارد و منجر به مسمومیت‌های شدید می‌شود؛ این موارد اغلب در داروهای بدنسازی دیده می‌شود و متاسفانه هیچ سیستمی هم مسئولیت این معضلات را عهده‌دار نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر اما با وجود تلاش‌های سازمان غذا و دارو، رضایت کامل در این حوزه حاصل نشده؛ لذا باید یکسری شرایطی برای سازمان غذا و دارو ایجاد شود تا کمتر دچار مشکل شوند، چرا که این سازمان نیز با مشکلاتی اعم از کمبود پرسنل و سیستم‌های نظارتی مواجه است که باید آنها را ساماندهی کرد.

انتهای پیام

کد N1007900

وبگردی