آفتاب
عضو گروه بین المجالس تشریح کرد:

نقش ایران در موضع گیری مجالس جهان برای حمایت از پناهجویان

نقش ایران در موضع گیری مجالس جهان برای حمایت از پناهجویان

عضو شورای اجرایی گروه بین المجالس ایران نقش تیم ایرانی برای ایجاد همگرایی میان کشورهای آسیایی جهت موضع گیری بین المجالس جهانی در حمایت ار پناهجویان و نفی تروریسم را تشریح کرد.

اسماعیل جلیلی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به حضور کمیته ای از سوی مجلس شورای اسلامی به اجلاس بین المجالس جهانی گفت: این اجلاس به صورت سالیانه برگزار شده و پارلمان های جهان گردهم جمع می شوند تا در مورد مهمترین موضوعات دنیا صحبت کنند.

ریاست ایران بر کمیته اجرایی آسیایی بین المجالس جهانی در سال آینده

عضو کمییسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در اکتبر سال ۲۰۱۵ اجلاس اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو برگزار شد گفت: از سال آینده رئیس کمیته اجرایی آسیایی این اجلاس، جمهوری اسلامی ایران خواهد بود تا امروز ریاست این کمیته را پاکستانی ها بر عهده داشته اند.

وی گفت: بنده به عنوان عضو کمیته توسعه پایدار، دیدگاههای جمهوری اسلامی را در خصوص جنگ ها و افراطی گری ها در جهان که باعث از بین رفتن تاریخ و هویت کشورها و میراث فرهنگی آنها شده است بیان کردم.

جلیلی گفت: بنده در سخنرانی ام در کمیته توسعه پایدار با موضوع تضمین حمایت پایدار از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس در برابر تخریب و نابودی تاکید کردم که متاسفانه این روزها اخبار نارحت کننده‌ای در خصوص روند تخریب و حمله به میراث فرهنگی جهان در نقاط مختلف به گوش می‌رسد، این واقعیت بایستی به عنوان هشداری جهت انجام اقدامات عاجل با هدف حمایت و حفاظت از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بشریت تلقی شود.

فرهنگ کشورها قربانی افراط گرایی و تروریسم است

نماینده مردم مسجد سلیمان ادامه داد: در این سخنرانی همچنین تاکید شد،فرهنگ همواره قربانی جنگ‌ها و منازعات بوده و در جریان جنگ‌ها مورد صدمه یا حمله مستقیم و غارت قرار داشته است، اما امروزه فرهنگ علاوه بر تهدیدات گذشته، قربانی افراط‌گرایی و تروریسم است. تروریست‌ها علاوه بر نسل‌کشی درصدد نابودی حرمت انسانی و میراث بشریت هستند و امروز شاهد به کارگیری یک راهبرد شرورانه از سوی افراط گرایان در اقصی نقاط جهان به ویژه خاورمیانه هستیم. این افراد علاوه بر ایجاد بحران انسانی، تلاش دارند به طور نظام‌مند هویت ما را از طریق محور میراث و دارایی‌های فرهنگی نابود سازند.

جلیلی اظهار داشت: در پایان سخنرانی تاکید کردم، ما بر این باوریم که صرفا از طریق ایجاد یک ائتلاف فعال و موثر برای صلح پایدار خواهیم توانست بر خشونت و افراط‌گرایی غلبه کرده و بسترهای لازم برای حمایت پایدار از میراث فرهنگی ملموس و ناملموس بشریت در برابر تخریب و نابودی را ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در اجلاس اصلی و شورای حکام نیز جمهوری اسلامی نقطه نظراتی را در خصوص پناهجویان داشت که بنده سخنرانی را نیز در این خصوص در شورای حکام انجام دادم و تاکید شد که در مورد مسائل منطقه ای و در راستای رفع تهدید تروریسم، مشارکت جمهوری اسلامی برای ایجاد ثبات در خاورمیانه امری اجتناب ناپذیر است.

ادعاهای نمایندگان دولت امارات در پی انتقاد ایران از عربستان

سخنگوی کمیسیون حمایت از تولید ملی اظهار داشت: کمیته ایران نقطه نظراتی نسبت به اقدامات دولت عربستان و شرایط منطقه ای داشت که در این هنگام کشور امارات ادعاهایی را در مورد جزایر سه گانه اعلام کرد که به سرعت توسط هیئت ایرانی پاسخی قاطع و محکم به آنها داده شد.

جلیلی گفت: علاوه بر این در مورد فاجعه منا نیز رایزنی هایی صورت گرفت و مطالبه هیئت ایرانی این بود که این فاجعه باید به عنوان یک مطالبه مردمی پیگیری شود تا از رخدادهای مشابه در سالهای آینده جلوگیری شود.

تلاش هیات ایرانی برای ایجاد همگرایی میان کشور های آسیایی برای حمایت از پناهجویان

نماینده ایران در بین المجالس آسیایی گفت: در حاشیه بین المجالس جهانی جلسه بین المجالس آسیایی نیز برگزار شد و مقرر شد همگرایی میان کشورهای آسیایی برای طرح دیدگاهها در خصوص تروریسم و مهاجرت پناهجویان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در نهایت در اجلاس عمومی بر لزوم برخورد با تروریست و حمایت از پناهجویان تاکید شد و بنده در خصوص حمایت از پناهجویان سخنرانی کردم.

کد N1007822

وبگردی