آفتاب

روسیه عملیات زمینی احتمالی آمریکا در سوریه را "غیرقانونی" دانست

روسیه عملیات زمینی احتمالی آمریکا در سوریه را "غیرقانونی" دانست

رئیس کمیته امور خارجی مجلس علیای پارلمان روسیه گفت: تبعات عملیات‌های زمینی احتمالی آمریکا در سوریه غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود و ادعاها درخصوص هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در حملات هوایی روسیه بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه این کشور است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کنستانتین کوزاچف، رئیس کمیته امور خارجی مجلس علیای پارلمان روسیه در مصاحبه‌ با شبکه خبری راشا تودی گفت: «اگر مدرکی درخصوص هدف قرار گرفتن غیرنظامیان وجود دارد، باید ارائه شود و روسیه قطعاً از انجام تحقیقات بیشتر در این زمینه استقبال خواهد کرد.» وی ادامه داد: «اما تاکنون هیچ مدرکی در این زمینه از سوی کارشناسان نظامی به کارشناسان روسیه ارائه نشده است.»

کوزاچف همچنین رسانه‌های جمعی را به انتشار عمدی شایعات درباره هدف قرار گرفتن غیرنظامیان در سوریه توسط حملات هوایی روسیه متهم کرد. به گفته این مقام روس، همین شایعات از طریق رسانه‌های اجتماعی نیز گسترش می‌یابد. وی به راشا تودی گفت: «این چیزی به جز یک جنگ اطلاعاتی علیه روسیه نیست.»

کوزاچف از همه کشورها خواست به عملیات ائتلاف تحت رهبری روسیه علیه داعش در سوریه که کاملاً در چهارچوب قوانین بین‌المللی است، پیوندند. وی افزود: «ما هیچ تمایلی به پیوستن به هرگونه ائتلاف دیگر در این زمینه نداریم به این دلیل ساده که آنها خارج از چهارچوب قوانین بین‌المللی هستند.»

رئیس کمیته امور خارجی مجلس علیای پارلمان روسیه در واکنش به احتمال شرکت نیروهای زمینی آمریکا در عملیات علیه داعش در عراق و سوریه اظهار کرد که ائتلاف ضدداعش تحت رهبری آمریکا در عملیاتش در سوریه از همان ابتدا قوانین بین‌المللی را نقض کرد و در صورت شرکت نیروهای زمینی در این عملیات بیش از هر زمان قوانین بین‌المللی را نقض خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: «هرگونه عملیات نیروهای آمریکایی در سوریه چه عملیات هوایی و چه عملیات زمینی، غیرقانونی خواهد بود زیرا واشنگتن از سوی دمشق دعوت به شرکت در عملیات نظامی در این کشور مستقل نشده است.» کوزاچف ادامه داد: «این نیروها در سوریه به تله خواهند افتاد. آنها وارد درگیری‌های جاری در این کشور خواهند شد و تبعات چنین وضعیتی شدیداً غیرقابل پیش‌بینی خواهد بود.»

به گفته این مقام، اعزام سربازان نیروی زمینی آمریکا به سوریه یک "اشتباه بزرگ" خواهد بود. کوزاچف همچنین تاکید کرد: «روسیه نیروی زمینی به سوریه نخواهد فرستاد. هیچ عملیات زمینی‌ای در سوریه امکان‌پذیر نیست زیرا به شکل اجتناب‌ناپذیری روسیه را وارد جریان جنگ در این کشور خواهد کرد. مسکو به جای آن متعهد به یافتن راه‌حل سیاسی در سوریه بوده و اقدام به تسهیل مذاکرات بلندپایه میان نماینده دولت بشار و مخالفان وی کرده است.»

انتهای پیام

کد N1007191

وبگردی