آفتاب
در ادامه ادعاهای ترکیه؛

داوود اوغلو "ارتش آزاد سوریه" را تنها نماینده مردم سوریه دانست!

داوود اوغلو "ارتش آزاد سوریه" را تنها نماینده مردم سوریه دانست!

نخست وزیر ترکیه مجددا بر حمایت کشورش از ارتش آزاد سوریه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت النشره، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی در ادامه دروغ پراکنی‌ها و اظهارات غیرواقعی آنکارا و مواضع خصمانه‌اش علیه دولت سوریه مدعی شد: حضور ارتش آزاد سوریه در یک منطقه به ساکنان آن منطقه اطمینان می‌دهد. هرچقدر هم ارتش آزاد مناطقی را در سوریه تحت تصرف خود درآورد، ما نمی‌بینیم که هیچ کس مجبور به فرار از آن مناطق شود، بر عکس اگر نظام سوریه منطقه‌ای را تحت کنترل خود درآورد، عرب‌هایی که اکثرا اهل تسنن هستند، مجبور به فرار می‌شوند!

وی افزود: ترکیه اجازه وجود گروه‌های متخاصم در مرزهای سوریه با ترکیه چه از پ.ک.ک یا از یگان‌های حمایت مردمی کرد(YPG) یا از حزب الاتحادیه دموکراتیک سوریه (PYD) را نمی‌دهد.

داوود اوغلو تصریح کرد: حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه دست به "پاکسازی نژادی" در شهر تل ابیض زد، و روستاهایی را که ترکمن‌ها و عرب‌ها ساکن آن بودند، تخلیه کرد و ناظران بین‌المللی سازمان ملل بر این مساله تاکید دارند. یگان‌های حمایت مردمی کرد که شاخه نظامی حزب الاتحاد به شمار می‌آیند، نیز دست به جنایت‌های جنگی می‌زنند و این سوال مطرح است که آیا باید در مقابل این جنایت‌ها صرفا به این دلیل که از سوی آن یگان‌ها صورت گرفته است، سکوت اختیار کرد.

انتهای پیام

کد N1007049

وبگردی