آفتاب
در دیدار با اشتون کارتر؛

یعالون مدعی شد، اسرائیل با تهدیدات موشکی و هسته‌ای متعددی مواجه است

یعالون مدعی شد، اسرائیل با تهدیدات موشکی و هسته‌ای متعددی مواجه است

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر خود به واشنگتن مدعی شد، تل‌آویو با تهدیدات گسترده موشکی و هسته‌ای مواجه است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در سفر خود به واشنگتن در مرکز دانشگاه دفاع ملی آمریکا با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا دیدار کرد.

یعالون در این نشست مدعی شد، تل‌آویو از دوره صدام در عراق تا دوره ریاست بشار اسد در سوریه و نیز همواره از سوی ایران با خطرات متعددی رو به رو بوده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه مدعی شد که این تهدیدات جنگ‌های متعارف و سنتی را به سلاح‌های کشتار جمعی تروریسم و پرتاب موشک‌ها تغییر داده است.

این مقام رژیم صهیونیستی در ادامه باز هم مدعی شد، توافقنامه‌ای که در ژوئیه گذشته به امضا رسید و فعالیت‌های هسته‌ای ایران در مقابل لغو برخی تحریم‌های اقتصادی متوقف شد می‌تواند خطرات و تهدیدات هسته‌ای ایران علیه تل‌آویو را به تعویق بیندازد.

روابط واشنگتن و تل‌آویو در ماه‌های اخیر به دلیل توافق هسته‌ای ایران دچار تنش‌ شد و مقامات رژیم صهیونیستی این توافق را محکوم کرده و مدعی شدند که این توافق به ایران قدرت بخشیده و اسرائیل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

کارتر نیز در این نشست بر اهمیت روابط امنیتی واشنگتن ‌- تل‌آویو و پایبندی کشورش در حفظ روابط دو طرف تاکید کرد.

در این نشست دو طرف به تبادل نظر در خصوص مسائل منطقه‌ای از جمله ایران و سوریه پرداختند و راه‌های اجرایی طرح‌های از پیش بررسی شده از جمله حمایت از همکاری‌های دفاعی و منطقه‌ای در راستای تقویت امنیت تل‌آویو را بررسی کردند.

قرار است یعالون امروز (چهارشنبه) از مرکز فرماندهی تجهیزات نظامی الکترونیک آمریکا بازدید کرده و راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه جنگ سایبری را بررسی کند. همچنین کارتر و یعالون قرار است امروز از ایستگاه‌ هوایی وابسته به نیروی دریایی آمریکا در مریلند بازدید کرده و جنگنده‌های اف 35 برای یعالون به نمایش درآید.

آمریکا اعلام کرده سال آتی میلادی این جنگنده‌ را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار خواهد داد و به این ترتیب اسرائیل تنها دارنده این جنگنده خواهد بود که نسل پنجم جنگنده‌های رادارگریز هستند.

انتهای پیام

کد N1007027

وبگردی