آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام،

میرگلوبیات: نامه رهبری در خصوص برجام ترسیم‌کننده نقشه راه کشور است

میرگلوبیات: نامه رهبری در خصوص برجام ترسیم‌کننده نقشه راه کشور است

‌نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی گفت: نامه رهبری به رئیس جمهور در خصوص برجام، ترسیم‌کننده نقشه راه کشور است.

شهلا میرگلوبیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مرکزی افزود: این نامه مهم بیانگر آن است که در نظام اسلامی به برکت برخورداری از نعمت ولایت فقیه تمام مسایل مهم کشور توسط ولی‌فقیه به خوبی و درستی رصد شده و در چارچوب نظام به شایستگی تبیین می‌شود.

وی با بیان اینکه مفاد این نامه در راستای حفظ منافع و مصالح کشور تنظیم شده است، اظهار کرد: این نامه مانع از ورود ضربه به منافع کشور شده و برای همگان فصل‌الخطاب است.

به گفته وی، بندهای نه‌گانه نامه رهبر معظم انقلاب باید توسط تمامی گروه‌ها و جریانات نصب‌العین قرار داده شده و دولت و مجلس نیز در اجرای بند بند مفاد آن که به نفع کشور است، اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در این نامه تصریح کرد: بی‌اعتمادی به آمریکا، نقض برجام با وضع هرگونه تحریم، اجرای هوشمندانه مفاد توافق‌نامه توسط دولت‌مردان و فراگیری تکنولوژی کافی برای ادامه فعالیت‌های هسته‌ای از مهم‌ترین تاکیدات رهبری بود.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب پشتیبان و حامی مذاکرات هسته‌ای بودند و با رهنمودهای خود مذاکره‌کنندگان کشورمان را حمایت می‌کردند و در نهایت نیز پس از تصویب برجام در شورای عالی امنیت ملی، مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان؛ ایشان فصل‌الخطاب پایانی را برای تحقق این دستاورد تبیین فرمودند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در ادامه با اشاره به بازتاب جهانی نامه رهبری معظم انقلاب، گفت: این نامه به گونه‌ای تنطیم و منتشر شد که همه جهان به ویژه 1+5 آن را توصیه‌ای جهانی برای همه کشورهایی که در خصوص موضوع هسته‌ای با ایران در ارتباط هستند، تلقی کردند.

میرگلوبیات در ادامه سیاست استکبارستیزی را از اصول نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: ملت ایران همواره با هوشیاری کامل می‌داند که آمریکا غیرقابل اعتماد است و استکبارستیزی نیز ربطی به برجام ندارد چرا که از اصول اعتقادی ملت ایران است و از این سیاست دست‌بردار نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبری معظم انقلاب نیز در این نامه با یادآوری عهدشکنی‌های آمریکا در مراحل قبل، به مسئولان هشدار دادند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گفته وی، مطابق منویات مقام معظم رهبری دستگاه‌های اجرایی، مجلس، دولت و قوه قضائیه باید ساختار مطمئن و مشخصی را برای اجرای برجام تدوین کنند.

انتهای پیام

کد N1007020

وبگردی