آفتاب

روسیه درباره گزارش‌های "اهانت‌آمیز" رسانه‌های غربی توضیح خواست

روسیه درباره گزارش‌های "اهانت‌آمیز" رسانه‌های غربی توضیح خواست

مسکو قاطعانه از مستشاران نظامی خارجی مستقر در سوریه خواست تا گزارش‌های "اهانت‌آمیز" رسانه‌های غربی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در حملات این نیروها در سوریه را تایید یا تکذیب کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه برای پیگیری پوشش رسانه‌ای بین‌المللی کمپین چهار هفته‌ای روسیه با مستشاران تحت فرماندهی کشورهای غربی، ترکیه، عربستان سعودی و ناتو تماس گرفته است.

وزارت دفاع رسویه با انتشار بیانیه‌ای در این باره به نقل از آنتونوف اعلام کرد: «ما نه تنها به بمباران مخالفان میانه‌رو بلکه به هدف قرار دادن غیرنظامیان، بیمارستان‌ها، مساجد و مدارس نیز متهم می‌شویم.»

وی با رد چنین گزارش‌هایی به عنوان گزارش‌های "ضد روسی" گفت که براساس نتایج این گزارش‌ها تنها غیرنظامیان تاکنون در حملات روسیه کشته شده‌اند! معاون وزیر دفاع روسیه افزود: «امروز ما از مستشاران نظامی تحت امر آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، ایتالیا، عربستان سعودی، ترکیه و ناتو می‌خواهیم تا توضیحی رسمی درباره محتوای بیانیه‌های منتشر شده‌ ارائه دهند و یا آنها را تکذیب کنند.»

آنتونف خاطرنشان کرد: «اگر ما شاهد انتشار شواهد یا تکذیبیه رسمی درباره این گزارش‌ها نباشیم، این طور برداشت خواهیم کرد که افترازنی به روسیه بخشی از جنگ اطلاعاتی علیه مسکو است.» وی تاکید کرد که منتظر پاسخگویی این نیروها طی روزهای آتی خواهد بود.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه که در لندن مستقر است، جمعه گذشته اعلام کرد در حملات هوایی روسیه در سوریه تاکنون دست‌کم 443 تن کشته شده‌اند که بیش از یک سوم آنها غیرنظامی هستند. جامعه پزشکی سوری - آمریکایی نیز پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد، تاکنون 9 مورد از حملات روسی بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها را هدف قرار داده است.

انتهای پیام

کد N1006976

وبگردی