آفتاب

رییس سیا: راه حل نظامی در بخش‌هایی از خاورمیانه غیرممکن است

رییس سیا: راه حل نظامی در بخش‌هایی از خاورمیانه غیرممکن است

رییس آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) با اشاره به این مساله که راه حل نظامی در بخش‌هایی از خاورمیانه غیرممکن است، گفت: تصور داشتن دولتهای مرکزی موثر و بانفود در برخی از کشورهایی که امروزه شاهدشان هستیم، سخت است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان برنان، رییس سیا در یک کنفرانس اطلاعاتی در واشنگتن و با حضور مقام‌ها و کارشناسان گفت:‌ زمانیکه به اوضاع در لیبی، سوریه، عراق و یمن نگاه می‌کنم تصور داشتن یک دولت مرکزی در این کشورها سخت است. راه حل نظامی در این کشورها غیرممکن است.

وی ادامه داد: شما باید اوضاع تنش‌زا در این کشورها را از بین برده و درگیری‌ها را کاهش دهید و میان احزاب در این کشورها اعتماد ایجاد کنید. سازش صلح آمیز در این کشورها مورد قبول‌تر است.

رییس آژانس اطلاعات خارجی فرانسه نیز که در این نشست حضور داشت، گفت:‌ آن خاورمیانه‌ای که می‌شناخیم، دیگر وجود ندارد و شک هم دارم که اوضاع مثل سابق شود. ما شاهد هستیم که سوریه دچار انشقاق شده و دولت دمشق تنها کنترل بخش کوچکی از کشور را در دست دارد. شمال این کشور به دست کردهاست. در عراق هم وضعیت مشابهی دیده می‌شود. من تردید دارم که اوضاع مثل گذشته شود. البته اعتماد بار دیگر باید روزی در منطقه برقرار شود.

انتهای پیام

کد N1006965

وبگردی