آفتاب

حزب حاکم تانزانیا پیشروی انتخابات ریاست جمهوری

حزب حاکم تانزانیا پیشروی انتخابات ریاست جمهوری

درحالیکه نیمی از آرای انتخابات ریاست جمهوری تانزانیا شمارش شده، حزب حاکم این کشور آفریقایی موفق شده امروز (چهارشنبه) از سایر احزاب پیشی بگیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، 133 حوزه انتخاباتی از 264 حوزه آرای خود را در سومین روز شمارش آرا در تانزانیا اعلام کرده و جان ماگافولی، از حزب حاکم "چاما چا ماپیندوزی" موفق شده 51 / 56 درصد این آرا را از آن خود کند.

بر این اساس ادوارد لواسا، از حزب اپوزیسیون "چادما" تنها موفق شد 67 / 41 درصد آرای انتخابات روز یکشنبه را به دست بیاورد.

در زنگبار با دولتی نیمه خودمختار، مردم رهبرشان را جدا از انتخابات اصلی ریاست جمهوری تعیین کردند و این بار کاندیدای حزب اپوزیسیون روز دوشنبه و پیش از اعلام نتایج رسمی، خودش را پیروز اعلام کرد.

پلیس نیز در این کشور شرق آفریقا برای متفرق کردن مردم از گاز اشک آور استفاده کرد. سفارتخانه‌ها نیز به اتباع خود هشدار دادند تا از نزدیک شدن به محل تجمعات خودداری کنند.

نیروهای امنیتی تانزانیا نیز روز سه شنبه مراکز اصلی رای گیری و شمارش آرا را محاصره کردند پس از آنکه کاندیدای اپوزیسیون از حزب جبهه متحد مدنی مکررا هشدار داد که اگر پیروز نشود، شکست را نمی‌پذیرد.

حزب حاکم تانزانیا از زمان استقلال این کشور به سال 1961 از انگلیس روی کار است اما در انتخابات پارلمانی که اخیرا برگزار شد، نتایج قابل ملاحظه‌ای نداشت و هشت وزیر و سایر سیاستمداران با سابقه آن کرسی‌های خود را از دست دادند.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری تانزانیا روز پنجشنبه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

کد N1006963

وبگردی