آفتاب

همزمان با ورود روسیه حملات "کمپین ضد داعش" آمریکا کاهش یافته است

همزمان با ورود روسیه حملات "کمپین ضد داعش" آمریکا کاهش یافته است

ائتلاف ضد داعش تحت رهبری آمریکا از زمان آغاز حملات ضد تروریستی روسیه که با هدف شکست افراط گرایان در سوریه در جریان است، حملات هوایی خود را کاهش داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از "دیفنس نیوز"،‌ با توجه به اطلاعات پنتاگون حملات آمریکا علیه شبه نظامیان داعش در سوریه در ماه اوت به صورت میانگین هفت حمله در روز را شامل می‌شده است.

در ماه سپتامبر میانگین تعداد روزانه این حملات به بیش از چهار مورد رسید و از ابتدا تا 26 ماه اکتبر، همزمان با آغاز حملات هوایی روسیه در سوریه درحمایت از بشار اسد، رئیس جمهوری این کشور، میانگین تعداد حملات هوایی ائتلاف آمریکایی به کمتر از چهار حمله در روز رسیده است.

اگر در این آمار تعمق شود، می‌توان گفت، از زمان آغاز کمپین هوایی نیروهای روسی حدود 830 حمله علیه مواضع داعش انجام داده و چند صد تن از شبه نظامیان این گروه را در کنار نابودی چندین مرکز فرماندهی و انبار سلاح، کشته‌اند.

مقامات ارشد آمریکا اما می‌گویند، کمپین هوایی تحت رهبری روسیه و کاهش حملات روزانه آمریکا به یکدیگر مرتبط نیستند. اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا روز سه شنبه خطاب به کمیته سرویس‌های مسلح سنای این کشور اظهار کرد: روشن است که ما با روس‌ها همکاری نمی‌کنیم و به آنها اجازه نخواهیم داد تاثیری بر سرعت و میزان حملات کمپین‌ ما علیه داعش در عراق و سوریه داشته باشند.

انتهای پیام

کد N1006859

وبگردی