آفتاب
جلالی در همایش ملی پدافند غیر عامل؛

توافق هسته‌ای برخی تهدیدات نظامی را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد

توافق هسته‌ای برخی تهدیدات نظامی را افزایش و برخی را کاهش می‌دهد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل گفت: یکی دیگر از مولفه های قدرت ما قدرت نرم در کشور بوده که رهبری کانون آن است.

به گزارش خبرنگار مهر سردار غلامرضا جلالی در همایش ملی پدافند غیر عامل که صبح امروز در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار شد با اشاره به موضوع توافق هسته ای اظهار داشت: این توافق برخی تهدیدات نظامی را افزایش و برخی را کاهش می دهد.

وی تصریح کرد: وقتی می پذیریم تنها پایگاه هسته ای مان نطنز باشد ممکن است تهدیدات نظامی را افزایش دهد.

جلالی تاکید کرد: در بعد تهدیدات جدید که استحاله و نفوذ است نقش راهبردی مقام معظم رهبری مشخص تر می شود.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل تهدید را شامل سه مولفه قدرت و ابزار، اراده سیاسی و محاسبات مثبت دانست و ادامه داد: ممکن است برخی از کشورهای همسایه نسبت به کشور ما دچار اشتباه شوند. ادراک دشمن از قدرت کشور ما مهم است و باید به آن توجه کرد.

وی با بیان اینکه در حوزه اقتصادی خوشبینان و منتقدین به توافق معتقدند که برجام تحولات اقتصادی ایجاد نمی کند افزود: دشمن شاید در محاسبات خود فکر می کند که یک صحنه جدید درگیری به وجود آمده است. به نظر نمی رسد در عرصه تهدیدات اقتصادی کاهش جدی داشته باشیم.

جلالی خاطرنشان کرد: اینکه آمریکا عرصه اقتصاد را به عنوان سهمیه جنگ و قطب موازی استراتژی خود انتخاب کرده، راهبرد جدی آنها است.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل، عرصه اقتصاد را به عنوان عرصه جدی جنگ کنترل و مدیریت عنوان کرد و گفت: در این عرصه نقش بی بدیل رهبری در مدیریت تهدیدات کشور مهم است.

وی ادامه داد: یکی از مولفه های دیگر ما قدرت نرم بوده که کانون این قدرت نرم رهبری است. مقام معظم رهبری به عنوان یک فرمانده هوشمند در تهدیدات نقش آفرینی می کند.

جلالی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری رویکرد بعدی تهدید بعد از برجام را نفوذ مطرح کرده اند خاطرنشان کرد: آمریکایی ها به این نتیجه رسیدند که گزینه نظامی علیه جمهوری اسلامی ایران کارایی نخواهد داشت.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل ادامه داد: آمریکایی ها می گویند که برآوردی از پاسخ نظامی جمهوری اسلامی ایران نداریم و آنها معتقدند جریان اصلی باید به سمت استحاله از درون بچرخد و هرگونه اقدام نظامی از سوی آنها وحدت در کشور ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها به قدرت گیری یک جریان غرب گرا در کشور چشم دارند اظهار داشت: دشمن می خواهد با نفوذ در حوزه های مختلف جای پای خود را پیدا کند.

جلالی بزرگترین ضعف آمریکایی ها نسبت به ما را عدم اطلاعات عنوان کرد و ادامه داد: رویکرد اصلی و جدی نفوذ به درون است و قصد جمع آوری اطلاعات را دارد.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل اظهار داشت: برخی از دوستان سیاسی به دلیل عدم اطلاعات از توانمندی نظامی ما ممکن است آن را کم تلقی کنند. یکی از دلایل اصلی قدرت بازدارندگی کشور ما توان دفاعی است.

وی رویکرد اصلی دشمن در عرصه تهاجم را مدیریت افکار عمومی در داخل کشور دانست و خاطرنشان کرد: تجربه حضور آمریکا در فتنه ۸۸ و استفاده از شبکه اجتماعی با تلاش و تاثیرگذاری بر مکانیزم های انتخابات برای آنها ارزشمند بوده است.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تهدید بودن گوشی های تلفن همراه عنوان کرد: توسعه شبکه موبایل هوشمند بر مبنای توسعه شبکه اجتماعی و ابزاری سایبری هستند که می تواند بر انتخابات تاثیر بگذارد و نیازمند یک رویکرد جدی در فضای سایبر هستیم و نسبت به آن نمی توانیم بی توجه باشیم.

رئیس سازمان پدافند غیر عامل در پایان با بیان اینکه نشان دادن اقتدار توانمندی نیروهای نظامی به افزایش قدرت کشور کمک می کند گفت: این موضوع باعث می شود کسی تصور نکند قدرت نظامی کشور کاهش پیدا کرده است.

 

 

 

کد N1006858

وبگردی