آفتاب

صربستان دوست روسیه است، اما به "دلایل منطقی"

صربستان دوست روسیه است، اما به "دلایل منطقی"

نخست‌وزیر صربستان پس از گفت‌وگو با همتای روس خود گفت که صربستان دوست روسیه باقی خواهد ماند، اما به دلایل منطقی و واقع‌بینانه.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، الکساندر ووچیچ، نخست‌وزیر صربستان روز سه‌شنبه پس از گفت‌وگو با دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه در جمع خبرنگاران گفت: صربستان به دلایل منطقی دوست روسیه باقی خواهد ماند.

به گفته وی، صربستان در آستانه عقد قرارداد با گازپروم برای توسعه حوزه ذخایر گازی به یک میلیارد متر مکعب است. وی ابراز اطمینان کرد که روسیه و صربستان همکاری‌های خود را در بسیاری از زمینه‌ها گسترش خواهند داد. وی افزود که صربستان آماده دعوت از شرکت‌های روسی برای ایجاد تاسیسات زیرساختی در صربستان است و انتظار دارد که طرف روسی هم همین کار را انجام دهد.

به گفته ووچیچ، نخست وزیران این دو کشور همچنین درباره افزایش صادرات صربستان به روسیه و چشم‌انداز سازماندهی تعمیرات برای برخی از انواع ماشین‌آلات و تجهیزات در صربستان گفت‌وگو کردند. وی همچنین گفت که صربستان قصد دارد تا تمام بدهی‌های قدیمی خود را به روسیه پرداخت کند و گازپروم هم در جایگاه نخست قرار دارد. وی افزود: بهبود بودجه صربستان و تمایل برای برقراری روابط با روسیه بر پایه شفافیت و مسوولیت پذیری، کاملا روشن می‌کند که صربستان می‌خواهد تمام بدهی‌های قدیمی خود را مخصوصا به گازپروم پرداخت کند.

ووچیچ در جریان سفر به روسیه به مدودف گفت که صربستان رویکرد دوستانه خود را با امتناع از اعمال تحریم علیه روسیه و وعده به تداوم این سیاست ثابت کرده است. وی همچنین نخست‌وزیر روسیه را برای سفر رسمی به صربستان در سال 2016 دعوت کرد.

انتهای پیام‌

کد N1006851

وبگردی