آفتاب

"الحسن واتارا" مجدداً رئیس‌جمهور ساحل عاج شد

"الحسن واتارا" مجدداً رئیس‌جمهور ساحل عاج شد

در انتخاباتی که به عنوان کلید تحکیم صلح در ساحل عاج پس از سال‌ها خشونت و ناآرامی محسوب می‌شود، نتایج رسمی امروز (چهارشنبه) نشان داد که "الحسن واتارا" برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، الحسن واتارا 73 ساله با کسب 84 درصد آرا در دور نخست انتخابات روز یکشنبه برای دومین بار متوالی به عنوان رئیس‌جمهور ساحل عاج انتخاب شد و این در حالی است که علی‌رغم درخواست نامزدهای اپوزیسیون برای تحریم این انتخابات، بیش از نیمی از رای‌دهندگان واجد شرایط در این انتخابات شرکت کردند.

واتارا نه‌تنها با احیای اقتصاد جنگ‌زده ساحل عاج بلکه با محکوم کردن خودکامگی در بین مردم محبوب و پذیرفته شد.

اصلی‌ترین رقیب وی پاسگال افینگسان، نخست‌وزیر سابق ساحل عاج است که تنها 9.29 درصد آرا را کسب کرد و به عنوان نامزد حزب «جناح مردمی ساحل عاج» در این انتخابات شرکت کرده بود.

کمیسیون انتخابات ساحل عاج اعلام کرد، 54.63 درصد از واجدان شرایط در این انتخابات شرکت کردند و ناظران روند برگزاری این انتخابات را عادلانه و صلح‌آمیز دانستند.

واتارا گفت، حضور پرشور و گسترده مردم کلید تحکیم قدرت و اختیاراتش برای یک دوره ریاست‌جمهوری پنج ساله دیگر است.

این در حالی است که پیش از انتشار نتایج رسمی انتخابات، ائتلاف اپوزیسیون CNC که دو نامزد در این انتخابات داشت درصد حضور رای‌دهندگان را 20 درصد اعلام کرده بود.

انتهای پیام

کد N1006829

وبگردی