آفتاب

تاکید روسیه به تشکیل ائتلاف گسترده جهانی برای مقابله با داعش

تاکید روسیه به تشکیل ائتلاف گسترده جهانی برای مقابله با داعش

معاون وزیر دفاع روسیه گفت، وزارت دفاع از تمامی کشورهای جهان خواسته تا یک ائتلاف گسترده بین‌المللی را برای مقابله با تروریست‌های داعش تشکیل دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، آناتولی آنتونوف، معاون وزیر دفاع روسیه پس از نشستی با وابسته‌های نظامی ارتشهای خارجی گفت: اوضاع کنونی در سوریه شاهدی دیگر از مناسب بودن طرح ابتکاری ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه درباره انجام اقدامات ضروری و لازم در تشکیل یک ائتلاف گسترده بین‌المللی به منظور مقابله با داعش است.

وی ادامه داد، وزارت دفاع روسیه انتظار دارد تا سایر کشورها هم در تشخیص اهداف برای انجام حملات هوایی روسیه در سوریه همکاری داشته باشند. پوتین مکررا گفته که همکاری در تشخیص اهداف برای انجام حملات هوایی به منظور مقابله با داعش از اهمیت زیادی برخوردار است.

نیروی هوایی روسیه حملات هوایی علیه مواضع داعش در سوریه را از 30 سپتامبر 2015 انجام داده است. نیروی هوایی روسیه 50 جنگنده و هلیکوپتر در سوریه دارد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع روسیه،‌ در جریان این حملات هوایی تاسیسات نظامی تروریستهای داعش شامل جنگ افزارها، مهمات، مراکز ارتباطی و وسایل حمل و نقل هدف قرار گرفته شد.

این حملات هوایی از جانب ارتش روسیه به درخواست دولت دمشق انجام شده است.

انتهای پیام

کد N1006826

وبگردی