آفتاب

تاکید مصر و امارات بر حل سیاسی بحران سوریه

تاکید مصر و امارات بر حل سیاسی بحران سوریه

رئیس جمهوری مصر در دیدار با ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور به بررسی روابط استراتژیک دو کشور و مسائل منطقه‌ای و جهانی از جمله بحران سوریه، لیبی، ائتلاف عربی ضد یمن و نیز منافع سیاسی و اقتصادی مشترک دو کشور پرداخت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت شبکه العربیه، علاء یوسف، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر ظهر روز دوشنبه وارد ابوظبی پایتخت امارات شد، شیخ محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور نیز به استقبال وی رفت.

سیسی در دیدار با شیخ زاید بر واقعیت روابط استراتژیک مشترک دو کشور و اهمیت تلاش برای تقویت این روابط در این برهه تاریخی مهم منطقه تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: محمد بن زاید نیز در این دیدار بر حمایت همیشگی کشورش از مصر که حافظ امنیت و ثبات این کشور و تقویت اقتصاد و توسعه آن است، تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر نیز با تقدیر از موضع‌گیری‌های امارات در حمایت از کشورش و مسائل مختلف کشورهای عربی، بر پایبندی کشورش به حفظ امنیت و ثبات امارات و دیگر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مواجهه با چالش‌های مختلف تاکید کرد.

سیسی در ادامه بر اهمیت تقویت همبستگی کشورهای عربی در مواجهه با چالش‌های منطقه و تلاش برای حفظ پتانسیل‌های این کشورها و نیز مقابله با تروریسم و خشونت گروه‌های تروریستی و تندرو که قصد تضعیف امنیت و ثبات منطقه را دارند، تاکید کرد.

دو طرف در این دیدار به بحران سوریه و آخرین تحولات آن پرداخته و بر اهمیت حل سیاسی این بحران با هماهنگی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای به نحوی که ضامن امنیت و حمایت سوریه و نهادهای مختلف آن و نیز تحقق خواسته‌های مردم سوریه باشد و از اراده و اختیارات ملی آنها حمایت کند، تاکید کردند.

در ادامه این دیدار به عملیات ائتلاف عربی در یمن و نیز تامین امنیت فعالیت دریابانان در تنگه باب المندب و نتایج این فعالیت‌ها بر تقویت تجارت جهانی پرداخته شد.

همچنین دو طرف به تحولات اخیر فلسطین و حوادثی که این روزها در سرزمین‌های اشغالی رخ داده پرداخته و حمایت از فلسطینیان را در مقابل اقدامات متجاوزانه اشغالگران ضروری دانستند.

در این نشست بحران لیبی و تلاش‌های بین‌المللی که تاکنون برای حل مسالمت آمیز بحران این کشور صورت گرفته بررسی شد.

عصر روز سه شنبه نیز سیسی به همراه شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات و حاکم دبی شیخ حمدان بن محمد بن راشد آل مکتوم، ولیعهد دبی و نیز شیخ مکتوم بن محمد بن راشد آل مکتوم، معاون حاکم دبی از در خیابان‌های دبی گشت زنی کرد.

انتهای پیام

کد N1006815

وبگردی