آفتاب

پاسخ مرکل به فرماندار باواریا در مورد پناهجویان

پاسخ مرکل به فرماندار باواریا در مورد پناهجویان

صدراعظم آلمان گفت، بحران آوارگان در اتحادیه اروپا را تنها می‌توان گام به گام و مرحله‌ به مرحله با کشورهای عضو و همکاری با ترکیه حل و فصل کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشتیدپرس، اظهارات آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان پس از آن مطرح شد که هورشت زیهوفر، فرماندار ایالت باواریا به مرکل اولتیماتومی درباره آوارگان و مهاجران داد و اعلام کرد پذیرش این افراد از مجارستان کاملا اشتباه است و به صدراعظم آلمان تاکید کرد تا درباره موج جدیدی از آوارگان به اتریش شکایت کند.

مرکل در پیامی به این اظهارات از جانب زیهوفر واکنش نشان داده و گفت: ما مساله ورود موج جدیدی از آوارگان به کشور را بررسی می‌کنیم اما باید گفت که در حال حاضر هیچ جایگزینی برای راه حل موجود درباره بحران آوارگان در اتحادیه اروپا وجود ندارد. من تلاش می کنم تا سایر کشورهای اروپایی را در پذیرش مسئولیت آوارگان سهیم کنم.

تمامی مرز آلمان با اتریش در بایرن است. به همین دلیل، مقام‌ها در این ایالت هشدار داده‌اند اگر دولت برلین کاری برای توقف این موج آوارگان انجام ندهد، به دولت اتریش شکایت می‌کنند.

مرکل روز سه‌شنبه گفت: ما نمی‌توانیم به یکباره کاری برای این مساله انجام دهیم. باید گام به گام بحران آوارگان را حل و فصل کنیم. من به این نتیجه رسیدم که باید همکاری میان ترکیه، یونان و اتحادیه اروپا صورت گیرد و ریشه‌ای به این بحران رسیدگی شود که شامل وضعیت بد زندگی برای آوارگان سوری در ترکیه، اردن و لبنان است.

صدراعظم آلمان همچنین ادامه داد، همکاری با ترکیه می‌تواند پس از انتخابات روز یکشنبه هفته آتی بیشتر شود.

انتهای پیام

کد N1006767

وبگردی