آفتاب

مدیر مسؤول روزنامه ابتکار: مراسم مذهبی جای سیاسی کاری نیست

مدیر مسؤول روزنامه ابتکار: مراسم مذهبی جای سیاسی کاری نیست

مدیر مسؤول روزنامه ابتکار گفت: مردم برای عقیده دینی خود در مراسم مذهبی شرکت می‌کنند مداحان یادشان باشد که مراسم مذهبی جای سیاسی کاری نیست.

محمد علی وکیلی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، درباره ضرورت جلوگیری از سیاسی کاری ها در مراسم‌های مذهبی اظهار کرد: از دو جهت جلوگیری از سیاسی کاری های برخی مداحان در ماه محرم مهم است . اول آنکه تریبون مداحی تریبون احساسات دینی مردم است. مردم درماه محرم جدای گرایشات سیاسی خود با احساسات دینی خود در مراسم عزاداری امام حسین (ع) شرکت می‌کنند. اگر در چنین شرایطی حرف های سیاسی بشوند، از مراسم عزاداری دور می افتند.

وی ادامه داد: حرف های سیاسی بویژه وقتی سلبی باشند باعث از بین رفتن اعتماد مردم به تریبون مراسم مذهبی می‌شود. این در حالی است که چنین تریبون هایی سرمایه اجتماعی به حساب می آید.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: اگر قرار باشد از تریبون های مذهبی برای بیان دیدگاه سیاسی استفاده شود و عقایدی که جدای عقاید مردم است طرح شود دیگر حرمت مراسم های مذهبی حفظ نمی شود. سوء استفاده از مراسم مذهبی مصداق توهین به باورهای مردم است.

وی افزود : تریبون مراسم مذهبی جایگاهی برای انسجام و اتحاد است. اگر پیام تفرقه ارسال شود نقضی قرض شده است. مداحان نباید فراموش کنند که باید صدای اتحاد مردم باشند چرا که مردم فارق از اندیشه های سیاسی در مراسم مذهبی حضور پیدا می‌کنند.

وکیلی همچنین درباره علت عدم برخورد مسئولان با مداحان هتاک اظهار کرد: وقتی کشور دو قطبی می شود نمی‌توان انتظار برخورد مناسب را از مسئولان داشت. دستگاه های نظارتی نباید فراموش کنند که وظیفه آن ها چیست،‌ به وظیفه شان بپردازند و دنبال بازیگری در عرصه سیاسی نباشد تا به جای ترمز به پدال گاز افراط گرایی تبدیل شوند.

انتهای پیام

کد N1006652

وبگردی