آفتاب

رئیس پنتاگون: آمریکا مبارزه علیه داعش را افزایش می‌دهد

رئیس پنتاگون: آمریکا مبارزه علیه داعش را افزایش می‌دهد

وزیر دفاع آمریکا به قانونگذاران اعلام کرد، نیروهای آمریکایی با حمایت از نیروهای محلی با گسترش حملات هوایی و گاهاً حمایت زمینی مستقیم در حال افزایش فشارها بر شبه‌نظامیان داعش در عراق و سوریه هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا که به همراه ژنرال جوزف دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مقابل کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا حاضر شده بودند، گفت: در نظر دارم تا استقرار نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای زمینی عراقی برای مبارزه با داعش را توصیه کنم البته اگر این کار فرصت‌ها برای شکست تروریست‌های داعش را ارتقا دهد.

کارتر گفت: همزمان با اینکه ارتش آمریکا قصد دارد اقدامات زمینی و تعداد نیروهای آمریکایی را با هدف افزایش فشارها بر تروریست‌های داعش در رقه در سوریه و در الرمادی در عراق افزایش دهد، کمپین نظامی در حال توسعه است.

کارتر انتظار دارد حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری آمریکا علیه داعش با افزایش تعداد هواپیماها و سرعت حملات تشدید یابد.

وی گفت: آمریکا در حمایت از نیروهای محلی با استفاده از حملات هوایی یا حملات مستقیم زمینی تردید نمی‌کند.

در همین حال ژنرال دانفورد نیز گفت: استقرار نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای عراقی می‌تواند تاثیر لجستیکی را تضمین کرده و آگاهی اطلاعاتی را ارتقا دهد.

وی افزود: اگر این تصمیم تاثیر عملی یا استراتژیک داشته باشد و ما بتوانیم موفقیت آن را تضمین کنیم من توصیه خواهم کرد که نیروهای بیشتری در کنار یگان‌های عراقی مستقر شوند.

همزمان با صحبت این مقام نظامی در کمیته خدمات مسلح سنا، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا در نشست غیرعلنی کمیته روابط خارجه سنا درباره استراتژی دولت سخن گفت.

پس از این نشست، قانونگذاران گفتند: احساس می‌کنیم نسبت به راه‌حل دیپلماتیک پیش از نشست بین‌المللی که روز جمعه درخصوص سوریه برگزار می‌شود پیشرفتی حاصل شده است.

سناتور باب کورکر، رئیس جمهوری‌خواهان در کمیته روابط خارجه سنا گفت: جمعه روز بسیار مهمی است. مسائل مختلفی قرار است در نشست‌های روز جمعه مطرح شود اما مشخص نیست که آیا ایران در این امر مشارکت می‌کند یا خیر. اما این احساس وجود دارد که توافقات بیشتری درخصوص همکاری با روسیه حاصل شده است.

انتهای پیام

کد N1006635

وبگردی