آفتاب

بشار جعفری: جبهه النصره با سلاح‌های آمریکایی می‌جنگد

بشار جعفری: جبهه النصره با سلاح‌های آمریکایی می‌جنگد

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: برای حل بحران انسانی در سوریه باید ابتدا دلیل اصلی این بحران یعنی تروریسم را از بین برد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در جلسه شورای امنیت درباره اوضاع انسانی در این کشور گفت: برخی ادعا می‌کنند که خواهان حل بحران انسانی در سوریه هستند. این در حالی است که همچنان به حمایت از تروریسم ادامه می‌دهند. بی‌توجهی برخی طرف‌ها به ظهور ده‌ها هزار تروریست در سوریه منجر شده است.

وی افزود: داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از خلأ به وجود نیامده‌اند. برخی کشورها از آنها حمایت مالی به عمل می‌آورند و اقدامات آنها را تسهیل می‌بخشند. باید برای پایان دادن به اقدامات کشورهایی که همواره به آموزش تروریست‌ها می‌پردازند، تلاش کرد. یکی از این کشورها آمریکا است که حدود نیم میلیون دلار برای برنامه آموزش مخالفان میانه رو هزینه کرده است. در حالی که این پول‌ها برای حمایت از مردم سوریه و حل بحران انسانی در این کشور کافی است.

جعفری تاکید کرد: بحران انسانی در سوریه ابتدا از طریق حل ریشه این بحران یعنی تروریسم پایان می‌یابد. گام دوم برای حل بحران انسانی در سوریه مشارکت در حل سیاسی این بحران است اما مشکل اصلی ما در این است که همچنان برخی گروه‌ها بر ناکام گذاشتن راهکار سیاسی پافشاری می‌کنند.

وی همچنین گفت: النصرة بیشتر سلاح‌هایی که واشنگتن در راستای برنامه آموزش مخالفان میانه رو سوری به این مخالفان تقدیم کرد، در اختیار دارد.

بشار جعفری تصریح کرد: گزارشی که سازمان ملل اخیرا درباره اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت در قبال سوریه صادر کرد، گزارشی غیرموثق و گمراه کننده است.

انتهای پیام

کد N1006617

وبگردی