آفتاب
با اشاره به نامه رهبری به رییس‌جمهور درباره برجام،

جوکار: پیام رهبری درباره برجام، سند تضمین منافع ملی کشور است

جوکار: پیام رهبری درباره برجام، سند تضمین منافع ملی کشور است

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پیام و نامه‌ی مقام معظم رهبری در خصوص برجام را سند تضمین منافع ملی کشور دانست.

محمدصالح جوکار در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه یزد، با بیان این که پیام مقام معظم رهبری در مورد برجام، فصل‌الخطاب است، تصریح کرد: این پیام، کاستی‌ها و نقص‌های برجام را به خوبی روشن و نمایان ساخت و شروطی که مقام معظم رهبری گذاشتند در واقع راهبردهایی در موضوع هسته‌ای، بحث‌های تحقیق و توسعه، موضوع آینده‌ی اقتصادی و نیز مسائل مربوط به مذاکرات و تضمین‌های لازمی محسوب می‌شود که باید از طرف مقابل گرفته شود تا در آینده دچار مشکل نشویم.

وی با تاکید بر این که پیام و نامه مقام معظم رهبری به عنوان سند تضمین منافع ملی کشور مطرح است، ادامه داد: در حقیقت این نامه، یک سند بسیار حائز اهمیت در حوزه تصمیم‌گیری کشور و موضوع برجام است و امیدواریم آنچه که در این نامه آمده، در بحث‌های هسته‌ای، تحریم‌ها، مسائل اقتصادی و هم بحث هیات نظارتی که بر اجرای برجام نظارت دارد، به خوبی مورد توجه قرار گیرد تا کلیه مفاد نامه رهبری به طور کامل اجرایی شود و دغدغه‌هایی که نسبت به موارد ضعف برجام وجود دارد، در آینده منافع ملی ما را زیر سؤال نبرد.

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، ضرورت اجرایی کردن نامه رهبری توسط مسئولان اجرایی و دست‌اندرکار برجام را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: مقام معظم رهبری در این نامه حتی ساز و کار اجرای برجام را نیز تعیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: هیاتی که شورای عالی امنیت ملی انتخاب می‌کند، باید به طور کامل مراحل اجرای برجام را رصد کند تا شروط مقام معظم رهبری و آنچه که در قانون تقریباً محتاطانه به فرمایش رهبری که مجلس آن را تصویب کرد، رعایت شود و اجازه ندهیم که منافع ملی ما در سایه غفلت‌ها از بین برود.

جوکار خاطرنشان کرد: ملت باید زنگ هشدارباش و بیدارباش هسته‌ای را به صدا درآورد و مسئولان و کسانی که مجری اجرای برجام هستند نیز باید توجه داشته ‌باشند تا بر طبق این شروط عمل کنند ولاغیر.

وی در این باره تاکید کرد: هیچ‌گونه تقصیری قابل قبول نیست و این نامه و شرایط آن کاملاً روشن و شفاف است و برابر آن باید عمل شود و اقدامات اجرایی صورت بگیرد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص ضرورت نظارت ایران بر عملکرد 1+5 در برجام نیز بیان کرد: هیاتی که مقام معظم رهبری آن را ابلاغ و اعلام کردند، باید سیر اجرای برجام را کاملاً کنترل و شفاف کند و این هیات باید متشکل از همه دستگاه‌هایی که در منافع ملی کشور سهیم هستند، باشد.

جوکار افزود: علاوه بر این که باید مواضع کشورهای 1+5 به ویژه آمریکایی‌ها رصد شود، باید توجه داشته باشیم که اگر هر کدام از کشورهای 1+5 یا آمریکایی‌ها بخواهند باز تحریمی را علیه کشورمان داشته باشند و خلاف آنچه را که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند، حرکت کنند، باید سریعاً در خصوص توقف کامل توافق اقدام کنیم.

انتهای پیام

کد N1006452

وبگردی