آفتاب
سردار نقدی در همایش اقتصاد مقاومتی:

اقتصاد راه حل سیاسی ندارد/ دل بستن به سرمایه خارجی سراب است

اقتصاد راه حل سیاسی ندارد/ دل بستن به سرمایه خارجی سراب است

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد نه راه حل سیاسی گفت:دل بستن به سرمایه خارجی سراب است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محمدرضا نقدی در همایش «اقتصاد مقاومتی و نفوذ استکبار جهانی» که عصر امروز در سالن بصیرت لانه جاسوسی سابق برگزار شد، اظهار داشت: برای شکوفایی اقتصادی به سه مؤلفه نیاز داریم که عبارتند از: خودباوری و همت،  مدیریت و برنامه ریزی صحیح و فرهنگ کار.

وی با اشاره به ضرورت اجرای اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: اولین مساله که طرفداران اقتصاد عاریتی مطرح می کنند، این است که اقتصاد ما نیاز به سرمایه خارجی و فناوری خارج دارد.

نقدی با بیان اینکه در سرمایه‌گذاری نظر اقتصاد مقاومتی فعال کردن ظرفیت ها و اصلاحات اقتصادی برای هموار کردن زمینه جلب سرمایه خارجی است، افزود: اقتصاد مقاومتی می گوید اگر می خواهید سرمایه بیاید، باید کاری کرد که تولید سودآور شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اگر ما به قول تقی زاده ملعون از نوک پا تا فرق سر آمریکایی شویم، از خود آمریکا، آمریکایی تر نخواهیم شد. آمریکایی‌ها خودشان نیز هم اکنون از فرار سرمایه می نالند.

وی ادامه داد: نمی توان گفت می رویم با این و آن قدم می زنیم و گفتگو می کنیم و سرمایه به ایران می آید. سرمایه اصلا دست دولت های خارج نیست بلکه دست سرمایه داران است. سرمایه بدنبال سود است و باید کاری کنیم که سرمایه بیاید.

نقدی افزود: هنر این است که با مدیریت جهادی مشکلات و موانع مزمن را از سر راه اقتصاد برداریم. مشکلات اقتصادی راه حل اقتصادی دارد نه راه حل سیاسی. در دولت اسبق وادادگی سیاسی را به اوج رساندیم و فناوری هسته ای را پلمپ کردیم و رئیس جمهورمان با زنان خارجی دست داد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: ما هنوز فرهنگ مصرف کالا را جا نیانداخته ایم و دولت ما بزرگترین مصرف کننده کالای خارجی است. دل بستن به سرمایه خارجی یک سراب است.

وی با بیان اینکه بازار ما واردات محور است و صادرات بلد نیست، تصریح کرد: اغلب شعار اقتصاد مقاومتی داده می شود ولی خلاف آن عمل می کنیم.

نقدی افزود: سرمایه خارجی بیشتر در معادن نفت و گاز و نظایر آن و یا در بحث ایجاد بازار وارد می شود. ادعا می کنند قصد واردات فناوری را داریم و باید با کشورها دوستی کرده تا فناوری وارد کنیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین خاطرنشان کرد: آمریکایی ها یک مک دونالد دارند و یک مک دانل. آنها در ۱۱۹ کشور جهان ۳۵ هزار شعبه مک دونالد دارند اما شرکت هواپیماسازی مک دانل در هیچ کشور دنیا شعبه ای ندارد.

وی تصریح کرد: همه کشته های ما زیر سر آمریکا است. مجلس نمایندگان آمریکا تصریح کرد که برای کشته شدگان این کشور در دهه ۸۰ در لبنان ۴۶ میلیارد دلار از حساب های ایران بردارند و ما سند داریم که همه شهدای ما را آمریکا شهید کرده است. ما به جای گرفتن غرامت می خواهیم بازار به آنها بدهیم.

نقدی ادامه داد: در اقتصاد عاریتی پس از ۵۰ سال از پیکان به پراید رسیدیم اما از اقتصاد مقاومتی در ۲۰ سال از موشکی که برد آن ۳ تا ۵ کیلومتر پس از دفاع مقدس بود به ماهواره بر رسیده ایم. همچنین در صنایع دفاعی توانایی ساخت تمام تجهیزات را داریم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه ۱۵ سال پیش توانایی ساخت یک رادار را نداشتیم گفت: امروز بیشتر از ۳۵ رادار را تولید می کنیم. اگر یک پهپاد تنها دو وجب وارد فضای کشور شود رادارهای ما متوجه می شوند.

وی افزود: کشوری که موشکی می سازد که از ۵۰۰ کیلومتر نقطه را می زند و در دنیا فقط دو کشور توانایی ساخت آن را دارند آیا نمی تواند خودروی تاکتیکی تولید کند.

نقدی با اشاره به سفرهای اخیر هیئت های خارجی به ایران خاطرنشان کرد: هر هیئت خارجی و وزیرخارجه  ای که به ایران می آیند ۱۰۰ نفر با خود آوردند اما ما چند بازاری خود را به خارج نبرده ایم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نوسانات قیمت نفت در بازار جهانی تصریح کرد: وقتی موضع ما مقاومت است قیمت نفت افزایش می یابد و وقتی که موضع ما سازش می شود قیمت نفت کاهش می یابد. در دو سال گذشته که ما لبخند زده ایم قیمت نفت بیش از ۵۰ دلار کاهش پیدا کرده است و ما در این مدت ۳۶ میلیارد دلار از لبخند ضرر کردیم.

وی تصریح کرد: تنها دستاورد رابطه ما با غرب باز شدن بازار غرب به روی ما است و هیچ دستاورد دیگری ندارد.

نقدی با بیان اینکه در سال ۵۹ بهزاد نبوی قراردادی با آمریکا منعقد کرد که به واسطه آن قرار شد ما گروگانهای آمریکایی را آزاد کنیم و آنها ۲.۵ میلیارد دلار از اموال بلوکه شده ما را آزاد کنند، گفت: ۳۵ سال گذشته و هنوز این کار انجام نشده است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین افزود: در این رابطه به لاهه شکایت کرده ایم و تعدادی، مسئولان پرونده ما در لاهه شدند که خود و فرزندانشان در خارج از کشور درس خوانده و دکتری گرفته اند اما پرونده ما کماکان باز است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بر این اساس آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و مقام معظم رهبری نیز بارها هشدار داده اند که آنها قابل اعتماد نیستند.

 

کد N1006324

وبگردی