آفتاب

ترکیه حملات علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه را تایید کرد

ترکیه حملات علیه شبه‌نظامیان کرد در شمال سوریه را تایید کرد

نخست‌وزیر ترکیه اعلام کرد، نیروهای ارتش این کشور شبه‌نظامیان کرد سوریه را بعد از آنکه به هشدار آنکارا مبنی بر عبور نکردن از غرب رود فرات اعتنا نکردند، دو بار هدف حمله قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه اظهار کرد: ما به حزب اتحاد دموکراتیک کردهای سوریه گفته بودیم که شبه‌نظامیان کرد از غرب رود فرات عبور نکنند و به مجرد اینکه آنها چنین کاری را انجام دهند ما به آنها حمله خواهیم کرد. به این ترتیب ما دو بار به آنها حمله کرده‌ایم.

داوود اوغلو در مصاحبه با یکی از شبکه‌های تلویزیونی کشورش اشاره‌ای به زمان وقوع این حملات نکرد.

دو مقام بلندپایه ترکیه به رویترز گفتند: آنکارا اوایل ماه جاری میلادی به آمریکا و روسیه هشدار داده بود که دست‌اندازی شبه‌نظامیان کرد به مناطق شمال غرب سوریه در نزدیکی مرز ترکیه را تحمل نخواهند کرد.

شبه‌نظامیان یگان‌های مدافع خلق کرد سوریه در چند روز گذشته در بیانیه‌هایی اعلام کردند، ارتش ترکیه دو بار مواضع آنها در نزدیکی شهرهای کوبانی و تل‌ابیض را مورد حمله قرار داده است.

یک مقام دولت ترکیه به رویترز گفت: ترکیه منطقه غرب رود فرات را خط قرمز خود تعیین کرده و حملات انجام شده در راستای این هشدار بوده‌اند.

انتهای پیام

کد N1005955

وبگردی