آفتاب
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور:

صدور حکم اعدم شیخ نمر فرار به جلوی سعودی‌ها در برابر بی‌کفایتی‌هاست

صدور حکم اعدم شیخ نمر فرار به جلوی سعودی‌ها در برابر بی‌کفایتی‌هاست

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور صدور حکم اعدام شیخ نمر را فرار به جلوی سعودی‌ها در برابر مشکلات و بی‌کفایتی‌های داخلی دانست.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور صدور حکم اعدام شیخ نمر را فرار به جلوی سعودی‌ها در برابر مشکلات و بی‌کفایتی‌های داخلی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی با محکومیت حکم اعدام شیخ نمر از سوی دولت سعودی، گفت: آل سعود با توجه به اشتباهات سنگینی که در این مدت کوتاه دولت جدید داشته است، طبیعی است که برای جبران اشتباهات اقدام به انجام اموری بکند که مسأله اقدام شیخ نمر هم از این قبیل است.

وی افزود: در جریان یک اعتراض مردمی که هیچ ارتباطی با مسائلی که دولت عربستان مطرح می‌کند ندارد، شیخ نمر دستگیر شد و در یک دادگاه فرمایشی به اعدام محکوم شد.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: آنچه که امروز مسأله را مهم کرده، اولا جنایاتی است که عربستان در یمن داشته است. از ابتدای سال تا به امروز با استفاده از سلاح‌های غیرمتعارف و غیرمجاز بمباران‌های مکرر به مردم مظلوم یمن اعم از زنان، کودکان و سالخوردگان داشته و کشته‌های زیادی را در این سرزمین بر جای گذاشته است و ثانیا کشته‌شدن قریب به 8 هزار حاجی در سرزمین مناست که هیچ توجیهی ندارد و فقط بی‌کفایتی مسئولان سعودی را نشان می‌دهد.

جمشیدی ادامه داد: طبیعی است دست‌اندرکاران سعودی برای پوشش اشتباهات سنگین خود، مسائل جدیدی را مطرح کنند که به جریان انداختن مسأله اعدام شیخ نمر و همچنین تشدید برخورد با عزاداران حسینی در بخش‌هایی از عربستان برخی از این مسائل است که هیچ توجیهی در قبال این اقدامات قابل پذیرش نیست.

وی با تأکید بر این مسأله که دولت عربستان باید هر چه سریع‌تر این روحانی آزاده شیعی را آزاد کند، افزود: مردم مسلمان و آزاده اعم از شیعه و سنی و آزادیخواهان خواستار این مسأله هستند و آزادی شیخ نمر را مطالبه می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور اظهار کرد: دولت عربستان باید نسبت به مسأله آزادی شیخ نمر هر چه سریع‌تر اقدام کند و به هیچ وجه پذیرفته نیست که بخواهد حکمی را که به صورت کاملا غیرقانونی و غیرحق مدارانه صادر شده است، عملی کند.

وی با اشاره به محکومیت صدور حکم اعدام برای شیخ نمر از سوی مراجع معظم تقلید، گفت: لازم است مردم سراسر دنیا همچون مسلمانان و آزادیخواهان نسبت به این ظلم اعلام موضع کنند تا آل سعود تأمل بیشتری در رفتار خود داشته باشد.

جمشیدی بیان کرد: اگر مسلمانان و به ویژه مراکزی که در این زمینه مسئول هستند به وظیفه خودشان در زمان مقتضی درست عمل کنند ما شاهد چنین جنایت‌هایی نخواهیم بود.

وی با بیان این‌که «سازمان کنفرانس اسلامی امروز به یک بازیچه در دست برخی از سران کشورهای اسلامی تبدیل شده است» گفت: متأسفانه حرکت این سازمان در برخورد با جنایات وحشیانه دولت سعودی به مردم یمن و کشتار هزاران مسلمان در حج که ناشی از مدیریت جاهلانه و غیرمسئولانه عناصر سعودی بود، بسیار کمرنگ بوده است.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور با اشاره به این مطلب که سازمان‌های مدافع حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی نیز در برابر جنایات آل سعود در یمن و در سرزمین منا سکوت کرده‌اند، ادامه داد: تاریخ گواه بر این مطلب است که نمی‌توان به این سازمان‌ها دل بست و مسلمانان و آزادیخواهان جهان باید خود به فکر چاره باشند.

انتهای پیام

کد N1005925

وبگردی