آفتاب

پنتاگون مشارکت بیشتر آمریکا در عراق را بررسی می‌کند

پنتاگون مشارکت بیشتر آمریکا در عراق را بررسی می‌کند

دو تن از مقام‌های ارشد آمریکا اعلام کردند، رهبران ارشد در وزارت دفاع آمریکا قرار است طیفی از گزینه‌های مربوط به تقویت کمپین نظامی علیه داعش در عراق و سوریه را که شامل همکاری تعدادی از نیروهای آمریکا با سربازان ارتش عراق است، مورد بررسی دقیق‌تر قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری هیل، فرماندهان ارتش آمریکا چندین گزینه را به پنتاگون در هفته‌های اخیر درباره دخالت بیشتر نیروهای آمریکایی در عراق مطرح کرده‌اند که بخشی از تلاش‌های آنها برای مقابله و شکست داعش است.

یکی از این گزینه‌ها همکاری نیروهای ارتش آمریکا با نیروهای امنیتی عراق است. آنها توانایی انجام حملات هوایی را دارند و همین امر آمریکا را در خط مقدم مقابله با داعش قرار می‌دهد. اما بدون داشتن نقش مستقیم ضربتی این گزینه که درباره حضور نیروهای آمریکایی در عراق است تا حدودی بی‌معناست؛‌ کاری که باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا قول داده انجامش ندهد.

کاخ سفید اعلام کرد، نیروهای آمریکایی نقش ضربتی در عراق نخواهند داشت و در عملیات ضربتی گسترده در عراق نیز شرکت نخواهند کرد.

گزینه دوم که به رهبران پنتاگون ارسال شد، شرکت نیروهای آمریکایی در کنار نیروهای عراقی در صحنه نبرد است. سربازان آمریکایی در حال حاضر از عراقی‌ها جدا هستند و تنها در پایگاه‌های نظامی حضور دارند.

اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا و ژنرال جوزف دانفود، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا فرصتی برای به بحث گذاشتن گزینه‌های مرتبط با کمپین مقابله با داعش خواهند داشت؛ زمانی که امروز (سه‌شنبه) در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا حاضر شوند.

یکی از اصلی‌ترین مسائل مورد بحث راه پیش رو در سوریه است. یکی دیگر از موارد ارسال تجهیزات بیشتر و تسلیحات به ائتلافی از گروه‌های مخالف دولت سوریه است که با دولت دمشق و داعش می‌جنگند. ارتش آمریکا اخیرا 50 تن تسلیحات و تجهیزات نظامی به ائتلاف سوریه ارسال کرده است. همچنین مساله دیگر افزایش هدف قرار دادن تاسیسات نفتی داعش و فروش نفت عراق در بازار سیاه است.

انتهای پیام

کد N1005852

وبگردی