آفتاب
آیت‌الله مقتدایی خواستار شد:

حضور تبلیغی طلاب در مجامع عمومی افزایش یابد

حضور تبلیغی طلاب در مجامع عمومی افزایش یابد

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه بر لزوم افزایش حضور تبلیغی طلاب در مجامع عمومی تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) شهر جویبار استان مازندران با تأکید بر تبلیغ و حضور طلاب در مجامع عمومی گفت: یکی از برنامه‌های تبلیغی طلاب باید حضور در جمع عامه مردم باشد تا با پند و موعظه، فضای معنوی در شهر ایجاد کنند.

وی با اشاره به مسأله مشاوره در حوزه‌های علمیه بیان کرد: باید تدابیری اندیشیده شود تا نیروهای متخصص در امر مشاوره تربیت شده و این‌ افراد بتوانند با آموزش‌ها و مهارت‌های خود سبک زندگی دینی را به مردم جامعه بیاموزند.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران کشور خطاب به طلاب تصریح کرد: شما باید با جدیت درس بخوانید و ارزش مسیر طلبگی را بدانید.

آیت‌الله مقتدایی با تأکید بر الگوگیری از معارف اهل بیت(ع) و سیره بزرگان دین در زندگی اجتماعی عنوان کرد: طلاب باید علوم اهل بیت(ع) را فرا گرفته و در فضای خانواده‌شان به کار گیرند. بدانند به هر میزان علم‌شان افزایش می‌یابد، باید تواضع‌شان نیز نسبت به خانواده، همسر و فرزند بیشتر شود.

وی یادآور شد: رعایت قوانین اسلامی در اداره خانه و خانواده سبب سعادت فرد می‌شود.

دبیر شورای سیاستگذاری حوزه‌های علمیه خواهران اذعان کرد: طلاب به برکت علم و توان خود می‌توانند دیگران را هدایت کنند. در روایات آمده: «در قیامت مقام شفاعت به عالم داده می‌شود.»

کد N1005841

وبگردی