آفتاب
در همایش بین‌المللی «افق نو»،

نوباوه: تفکرات راسیسم در فرقه‌های اسلامی بروز پیدا کرده است

نوباوه: تفکرات راسیسم در فرقه‌های اسلامی بروز پیدا کرده است

یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه رفتار داعش رفتاری حیوانی است و برنامه آن‌ها نابودی تفکر اسلامی است، خاطر نشان کرد: امروز تفکر راسیسم (نژادپرستی) در برخی فرقه های اسلامی بروز پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا)، بیژن نوباوه در سومین همایش بین‌المللی «افق نو» با موضوع بررسی علل و عوامل برخورد خشونت آمیز پلیس آمریکا با اتباع سیاه پوست آمریکایی آفریقایی تبار اظهار کرد: به عنوان یک انسان خجالت می‌کشم که انسان دیگری را به خاطر رنگ پوستش تحت ظلم می‌بینم و خوشحال هستم که طبق آموزه های اسلامی یادگرفته‌ام هیچ تفاوتی بین انسان ها نیست مگر به تقوای آن‌ها.

نوباوه با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های اسلامی این رفتار و تفکر در کشور ما نهادینه شده است،‌ ادامه داد: اگر در حال حاضر ما ضد نژاد پرستی هستیم در این کشور به خصوص بعد از انقلاب در این چارچوب کارهای بزرگی شده است. البته امروز نژادپرستی در دنیا صورت تازه ای پیدا کرده است و اگر روزی آفریقای جنوبی و رژیم صهیونیستی مروج تفکر نژادپرستی بودند امروز شاهد نمایش تغییر بنیادین در اندیشه های راسیسم ( نژاد پرستی ) به شکل های مختلف هستیم.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه اساس تفکر راسیسم از کشور انگلستان در دیگر کشورها گسترش پیدا کرده است، ادامه داد: امروز تفکرات صهیونیستی و راسیسم صرفا در رژیم صهیونیستی متبلور نیست بلکه این تفکر یعنی تفکرات راسیسم در فرقه‌های اسلامی بروز پیدا کرده است. تفکرات راسیسمی از سوی رژیم آل سعود به عنوان تفکرات سلفی‌گری نفوذ پیدا کرده و داعش نتیجه تفکر انحرافی و نژادپرستانه است.

نوباوه با بیان اینکه تفکر داعش هیچ یک از فرقه های اسلامی را قبول ندارد و همه ابنای اسلام را زیر پا می گذارد گفت: بزرگترین خطر امروز این است که این نوع تفکرات نژادپرستانه در قالب داعش و گروه های دیگر مانند طالبان و جبهه النصره در کشورهای اسلامی تبلیغ می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه وظیفه همه مسلمین حرکت در راستای ایجاد وحدت است افزود: جمهوری اسلامی ایران همانطور که از حزب الله لبنان و تفکر شیعی حمایت می‌کند از حماس نیز که مبتنی بر یک تفکر سنی است جهت مبارزه با رژیم صهیونیستی حمایت می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نژادپرستی پلیس آمریکا در مورد سیاه پوستان را از نزدیک دیده است خطاب به مهمانان سیاه پوست که در این جلسه حضور داشتند گفت: آن برخوردی که با شما صورت می‌گیرد بخش کوچکی از راسیسم جهانی است که در حال شکل گرفتن است و خطرات بزرگی را برای بشریت رقم می زند.

وی ادامه داد: رفتار داعش، رفتاری حیوانی است و برنامه آن‌ها برای نابودی تفکر اسلامی است.

انتهای پیام

کد N1005738

وبگردی