آفتاب

تکیه دانشجویان صنعتی شریف بر جایگاه نخست معتبرترین رقابت مهندسی برق جهان

تکیه دانشجویان صنعتی شریف بر جایگاه نخست معتبرترین رقابت مهندسی برق جهان

دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند از بین دو هزار تیم شرکت کننده از سراسر دنیا در مسابقات جهانی 'آی تریپل ای ایکستریم' IEEEXtreme رتبه نخست این مسابقات معتبر را از آن خود کنند.

به گزارش ایرنا از دانشگاه صنعتی شریف، مسابقه IEEEXtreme مسابقه برنامه نویسی 24 ساعته جهانی است که هرساله توسط انجمن IEEE برگزار می شود و دانشجویان رشته های مهندسی برق و کامپیوتر در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که عضو این انجمن باشند می توانند در آن شرکت کنند.
نهمین دوره مسابقه جهانی IEEEXtreme در 24 اکتبر2015 با حضور دو هزار تیم از سراسر دنیا برگزار شد که از این تعداد 21 تیم ایرانی از دانشگاه های صنعتی شریف، تهران، امیرکبیر، صنعتی اصفهان، علم و صنعت ایران، الزهرا (س) و آزاد اسلامی واحد یزد شرکت کرده بودند.
هشت تیم متشکل از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در مسابقات امسال حضور داشتند که از این میان، چهار تیم شریفی با کسب رتبه های زیر100 این مسابقات معتبر توانستند افتخار آفرین باشند.
از این میان، تیم TeamNameمتشکل از مجید فرهادی، سعید ایلچی قزآن و محمد استاد محمدی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف بودند که توانستند برای دانشگاه و کشورشان افتخار بیافرینند و با تلاششان رتبه اول دنیا را از آن خود کنند و تیم هایی از کشورهای سوییس (دانشگاه EPFL) و رومانی (پلی تکنیک بخارست) رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.
تیم kadkhoda متشکل از رضا رجبلی، علی ستاری جاوید، امیر صباغی و تیم CoDeFx متشکل از کسری عدالت نژاد خامنه، سینا منصور لکورج، عرفان نوری به ترتیب موفق به کسب رتبه های 21 و 23 این دوره از رقابت ها شدند، همچنین محمدرضا دانشور، احسان مختاریان، سپهر موسوی در تیم Helli2united توانستند رتبه 85 این دوره مسابقات را به خود اختصاص دهند.
این مسابقه در روز 24 اکتبر از ساعت 00:00:00 بامداد به وقت گرینویچ آغاز شد و شامل 29 مساله بود که هر مساله در طول 24 ساعت به مرور در اختیار تیم ها قرار می گرفت.
هر چند تا این لحظه نتایج رسمی مسابقه اعلام نشده است اما امتیاز تیم ها در پایان 24 ساعت رقابت در کدنویسی، رتبه های 1، 21، 23، 85، 138،158، 210 و 300 را از آن تیم های کشورمان کرده است.
مسابقات IEEEXtreme فرصت بسیار مناسبی برای تمرین مهارت کدنویسی، مدیریت زمان و منابع، حل مساله و حفظ تمرکز برای مدت زیاد، در قالب کاری تیمی در یک رقابت معتبر جهانی است.
علاقمندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مسابقه به نشانی http://www.ieee.org مراجعه کنند.
کد N1005714

وبگردی