آفتاب

هیئتی از ارتش آزاد سوریه به روسیه سفر کرد

هیئتی از ارتش آزاد سوریه به روسیه سفر کرد

تسنیم نوشت: یک مقام وزارت خارجه روسیه تاکید کرد که هیئتی از ارتش آزاد سوریه بارها به مسکو سفر کرده است.

به گزارش خبرگزاری‌های روسی، در حالی که قدرت های غربی روسیه را متهم کرده اند که از حملات هوایی در سوریه برای حمله به گروه های شبه نظامی از جمله ارتش آزاد سوریه استفاده کرده است، میخاییل بوگدانوف معاون وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سئوالی در خصوص سفر گروهی از اعضای ارتش آزاد سوریه به مسکو طی هفته گذشته، تاکید کرد: بله، آنها اینجا بوده اند، این هفته نیز همین طور.

وی در ادامه تصریح کرد: آنها چندین بار به مسکو سفر کرده اند، افراد مختلفی تاکنون به اینجا آمده اند، برخی در حال ترک مسکو هستند و برخی دیگر در حال رسیدن به مسکو هستند ولی همه آنها از اعضای ارتش آزاد سوریه هستند.

روز دوشنبه، ارتش آزاد سوریه ضمن ابراز تردید نسبت به پیشنهاد روسیه برای کمک به شبه نظامیان مخالف دولت بشار اسد، اعلام کرد: مسکو باید بمباران مواضع شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه را متوقف کند و دست از حمایت بشار اسد بردارد.

این اظهارات در شرایطی مطرح شده است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به تازگی با بشار اسد در مسکو دیدار کرده تا در خصوص عملیات نظامی مشترک علیه شبه نظامیان تروریست در سوریه مذاکره کند.

روسیه موضع خود در قبال ارتش آزاد سوریه را تغییر داده و اعلام کرده است که نیروی هوایی روسیه آماده کمک به شبه نظامیان ارتش آزاد سوریه است.

ولی عصام الرایس سخنگوی ارتش آزاد سوریه در واکنش به پیشنهاد روسیه، گفت: اظهارات روس ها با رفتارشان هماهنگ نیست. ما چطور می توانیم با آنها مذاکره کنیم در حالی که در حال هدف قراردادن مواضع ما هستند؟

وی در مصاحبه با بی بی سی افزود: هیچ تماسی بین ارتش آزاد سوریه و روس ها وجود ندارد. هیچ پیشنهاد یا ارتباطی نیز وجود ندارد.

الرایس تاکید کرد: در شرایط کنونی به هیچ کمکی نیاز نداریم، آنها باید بمباران مواضع ما را متوقف کنند و آنگاه می توانیم در خصوص همکاری در آینده مذاکره کنیم.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد. نیروهای دولتی سوریه در حال مقابله با گروه های تروریستی متعددی از جمله داعش و جبهه النصره هستند. روسیه تلاش زیادی را آغاز کرده است تا راهکاری سیاسی برای حل و فصل بحران سوریه پیدا کند.

روسیه از اواخر سپتامبر گذشته تاکنون حملات هوایی علیه داعش را در سوریه آغاز کرده است. در حالی که مسکو اعلام کرده است که هدف اصلی از حملات هوایی در سوریه تضعیف تروریست های داعش است ولی کشورهای غربی مدعی هستند که هدف مسکو از این اقدام، حمایت و تقویت دولت بشار اسد بوده است.

52261

کد N1005637

وبگردی