آفتاب

دیدار عباس و موگرینی/عباس پرونده تجاوزات اخیر اسرائیل را به لاهه می‌برد

دیدار عباس و موگرینی/عباس پرونده تجاوزات اخیر اسرائیل را به لاهه می‌برد

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین که با هدف مهار تنش و خشونت‌ها میان فلسطین و اسرائیل به بروکسل و ژنو سفر کرده است با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار و با وی درباره تحولات اخیر در فلسطین و راه‌های پایان دادن به درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل بحث و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آناتولی، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در بروکسل گفت: ما نقش اتحادیه اروپا برای پایان دادن به درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل به ویژه خشونت‌های اخیر در قدس و کرانه باختری را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

دو طرف در این دیدار درباره راه‌های پایان دادن به درگیری‌ها میان فلسطین و اسرائیل بحث و گفتگو کردند.

عباس پیش از دیدار با موگرینی گفت: اوضاع در فلسطین بسیار سخت است. دلیل آن یاس و ناامیدی نسل جدید فلسطینی‌ها در تحقق راهکار تشکیل دو کشوری است. ما نگران این هستیم که زمان از دست برود و ما هیچ کاری نکرده باشیم.

وی دلیل تنش در فلسطین را عدم احترام اسرائیل به توافقنامه‌ها درباره مسجد الاقصی و نقض آن و حضور شهرک نشینان مسلح در کرانه باختری و رفتن آن‌ها به روستاهای و خیابان‌های فلسطینی‌ها برای تهدید و حمله به آنان دانست.

عباس از دولت اسرائیل خواست اقداماتی را درباره الاقصی و شهرک نشینان پیش از بازگشت به مذاکرات و اجرای توافقنامه‌ها اتخاذ کند.

وی به تمایل فلسطینی‌ها جهت ازسرگیری مذاکرات با اسرائیلی‌ها براساس توافقنامه‌های حاصل شده اشاره کرد و مواضع پارلمان‌های اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین را ستود.

سفر عباس به بروکسل در راستای تلاش برای ایجاد راهکارهایی جهت آرام کردن اوضاع در قدس و کرانه باختری و تلاش برای ازسرگیری مذاکرات صلح با اسرائیل است.

در همین راستا صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که عباس روز دوشنبه به ژنو رفت تا در نشست شورای حقوق بشر شرکت کند.

به گفته عریقات، عباس در این نشست درباره نقش سوئیس در تبدیل فلسطین به یکی از طرف‌های اصلی در این شورا و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین صحبت خواهد کرد.

عباس همچنین طی روزهای آینده به دادگاه لاهه خواهد رفت و پرونده تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی را به این دادگاه ارائه خواهد کرد.

اخیرا تنش و خشونت در قدس و کرانه باختری میان فلسطینی‌ها و نیروهای رژیم صهیونیستی بالا گرفته است و در جریان این درگیری‌ها ده‌ها فلسطینی شهید و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1005473

وبگردی