آفتاب

دلیل حمایت عمر البشیر از ائتلاف متجاوز سعودی از زبان انصارالله

دلیل حمایت عمر البشیر از ائتلاف متجاوز سعودی از زبان انصارالله

عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن ضمن تاکید بر اینکه نظام عمر البشیر نظامی دیکتاتوری است، گفت: عربستان به سودان وعده داده که در مقابل مشارکتش در جنگ یمن از البشیر در برابر پیگرد قانونی وی از سوی دادگاه لاهه حمایت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، "عبدالملک العجری"، عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با روزنامه الاخبار لبنان گفت: شرکت در تجاوز علیه یمن برای تمامی کشورهایی که حمله عربستان را تایید کردند عذاب آور است چراکه این کشورها خود می‌دانند این جنگ یک جنگ بیهوده است و هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: این کشورها نمی‌خواهند خشم نظام عربستان گریبانگیر آن‌ها شود. مشارکت در جنگ علیه یمن نیز عذابی برای آن‌ها در مقابل ملتشان و جهان است چراکه هیچ دلیل و توجیهی ندارد. این مساله درباره کشورهایی صدق می‌کند که به خودشان احترام می‌گذارند نه نظام‌های بی‌چشم و رویی مثل نظام عمر البشیر، رئیس‌جمهوری سودان. برای همین است که اخباری درباره مشارکت نیروهای مصر یا سنگال در جنگ یمن می‌شنویم اما فورا این اخبار تکذیب می‌شود.

العجری درباره مشارکت سودان در جنگ با توجه به اینکه رئیس جمهوری این کشور از سوی دادگاه‌های بین‌المللی تحت پیگرد قرار دارد، گفت: عربستان به سودان وعده داده که در مقابل مشارکتش در جنگ یمن از البشیر در برابر پیگرد قانونی وی از سوی دادگاه لاهه حمایت کند.

وی افزود: نظام سودان نظامی دیکتاتوری و سرکوب گرایانه است و اقداماتی اتخاذ می‌کند که مورد قبول مردم این کشور نیست؛ مردمی که بی‌تردید از اعزام نیروهای کشورشان به جنگ یمن ناراضی هستند.

العجری درباره سیطره القاعده و داعش بر عدن گفت: انصارالله از همان آغاز نسبت به حضور این تروریست‌ها در عدن هشدار داد. ائتلاف متجاوز نیز با عملیات خود سیطره آن‌ها بر شهرهای جنوب یمن را تسهیل می‌بخشد.

وی گفت: ما اخباری درباره میزان کمک‌هایی که تروریست‌ها در عدن یا تعز دریافت می‌کنند، شنیده‌ایم. ما از سکوت جامعه جهانی در قبال حمایت عربستان از تروریست‌ها تعجب می‌کنیم.

انتهای پیام

کد N1005424

وبگردی