آفتاب

اردوغان از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست "منصفانه" عمل کند

اردوغان از سازمان امنیت و همکاری اروپا خواست "منصفانه" عمل کند

رجب طیب اردوغان با بیان اینکه انتخابات یکم نوامبر برای ترکیه یک مساله کلیدی است که می‌تواند این کشور را از بی‌ثباتی و ناامنی به وجود آمده پس از انتخابات هفتم ژوئن، خارج کند، از سازمان امنیت و همکاری اروپا درخواست کرد که در ارزیابی خود از انتخابات پیش رو منصفانه عمل کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از تودی زمان، رییس جمهور ترکیه در میان جمعی از بخشداران این کشور ادامه داد: انتخابات یکم نوامبر اهمیت حیاتی برای ترکیه دارد. این کشور باید راه خود را با تقویت هرچه بیشتر ثبات و امنیت ادامه دهد.

وی با اشاره حزب دموکراتیک خلق حامی کردها گفت: من براداران و خواهران کرد خود را مورد خطاب قرار می‌دهم. از یک سو شما صحبت از صلح می‌کنید و از سوی دیگر در همه جا با پ.ک.ک ترس و ارعاب ایجاد می‌کنید، شما برآمده از کدام طرف هستید؟!

وی در ادامه خطاب به مردم گفت: اگر در انتخابات یکم نوامبر شما نخواهید به افرادیکه برآمده از یک سازمان تروریستی هستند درس بدهید، پس کی می‌خواهید این کار را انجام دهید؟

اردوغان در ادامه یک خاطره از دوران نخست وزیری خود تعریف کرد و گفت: روزی یک نیروی پلیس به او اعتراض کرده بود که همسر باردارش مورد خشونت فیزیکی قرار گرفته است. او اعلام کرد که حمله کنندگان به همسر باردارش از حامیان پ.ک.ک بوده‌اند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش ادامه داد: آنها چگونه جرات می‌کنند از صلح صحبت کنند؟ آنها رای دهندگان را با زور مجبور می‌کنند. در این میان نمایندگانی از سوی غرب مانند سازمان امنیت و همکاری اروپا به ترکیه می‌آیند اما این نمایندگان این مسایل را نمی‌بینند. در واقع می‌بینند اما خود را به کوری می‌زنند! متاسفانه، حتی اگر همه مسایل به خوبی برگزار شود بازهم آنها گزارش خود را می‌نویسند.

انتهای پیام

کد N1005396

وبگردی