آفتاب

فراخوان احزاب بحرین برای برگزاری تظاهرات همبستگی با شیخ نمر النمر

فراخوان احزاب بحرین برای برگزاری تظاهرات همبستگی با شیخ نمر النمر

احزاب و گروه‌های انقلابی بحرین ضمن هشدار عربستان درباره عواقب اعدام شیخ نمر النمر خواهان برگزاری تظاهرات در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برای همبستگی با این روحانی برجسته شیعه شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری المسله، جریان "وفاداری به اسلام" در بحرین که یکی از احزاب شیعه در این کشور محسوب می‌شود در بیانیه‌ای خواهان برگزاری تظاهرات خشم در بحرین در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته در همبستگی با شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعه عربستان شدند که اخیرا حکم اعدامش به اتهامات واهی تایید شده است.

این جریان ضمن هشدار به عربستان درباره عواقب اجرای حکم اعدام نمر النمر، تاکید کرد: آل سعود دستشان را به خون مردم عراق، سوریه، لبنان، بحرین و یمن آلوده کرده‌اند. فاجعه منا نیز یکی از اقدامات جنایتکارانه آل سعود است.

ائتلاف جوانان انقلابی 24 فوریه بحرین نیز تاکید کرد: تایید حکم اعدام نمر باقر النمر نشاندهنده سردرگمی عربستان در عرصه سیاسی و امنیتی در منطقه است.

این ائتلاف در بیانیه‌ای از جامعه جهانی و نهادهای حقوقی و تمامی کسانی که وجدانشان بیدار است خواست به مداخله فوری برای توقف اجرای چنین حکم‌های ظالمانه‌ای در عربستان بپردازند.

اخیرا دادگاه عالی ریاض حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر را تایید کرد. نمر النمر از سوی مقامات ریاض به "تلاش برای ایجاد فتنه طائفه‌ای، حمایت از شورش در بحرین، حمل سلاح و اطاعت نکردن از ولی امر" متهم شده است.

وی ژوئیه 2012 و در پی تایید تظاهرات شیعیان در استان القطیف که در فوریه 2011 برگزار شد، بازداشت شد.

دادگاه تجدیدنظر پیشتر اتهامات مطرح شده علیه شیخ نمر با حکم صادر شده از سوی دادگاه پیشین وی که "محاربه" بود را متناسب ندانست و اعلام کرد که "قتل تعزیری" یا همان اعدام با "جرم‌های ارتکابی از سوی متهم متناسب است."

انتهای پیام

کد N1005235

وبگردی