آفتاب
طلا به ایسنا خبر داد:

بررسی وضعیت پیرغلامان مداح در کمیسیون اجتماعی مجلس

بررسی وضعیت پیرغلامان مداح در کمیسیون اجتماعی مجلس

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی در این کمیسیون جهت ارائه گزارش به نمایندگان خبر داد.

حسین طلا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به جلسه امروز بعد از ظهر کمیسیون اجتماعی گفت: در جلسه امروز حجت الاسلام خاموشی گزارشی درباره وضعیت بنیاد دعبل خزایی به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

وی ادامه داد:‌ این بنیاد شامل پیرغلامان مداحی می‌شود که عمرشان را در راه مدیحه‌سرایی اهل بیت گذاشته‌اند و اکنون با بالارفتن سن مشکلاتی دارند و از بیمه برخوردار نیستند.

نماینده مردم تهران در مجلس خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز پیش از این تاکیداتی درخصوص اختصاص بودجه برای این مداحان و بنیاد داشتند چرا که این بنیاد کار حمایتی از پیرغلامانی را بر عهده دارند که شاغل نیستند و قسمتی از حق بیمه توسط خود مداحان و قسمتی نیز در بودجه در نظر گرفته شده است.

طلا با اشاره به گزارش ارائه شده توسط رییس سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر 20 هزار مداح در سراسر کشور در این بنیاد ساماندهی شده‌اند اما فقط حدود 2 هزار نفر تحت پوشش بیمه قرار گرفته‌اند که در جلسه امروز اکثریت اعضای کمیسیون بر افزایش بودجه بنیاد دعبل خزایی تاکید کردند و نظر مساعدی در این رابطه داشتند.

طلا همچنین از حضور آیت‌الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد و افزود: ایشان نیز گزارشی از فعالیت‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی سایت‌ها علیه شیعیان و با هدف تفرقه میان شیعه و سنی و ترویج شیعه انگلیسی به کمیسیون ارائه کرد.

وی یادآور شد: آیت الله اراکی تاکید داشتند که در حال حاضر نیاز است جلسات میان اهل تسنن و تشیع افزایش پیدا کند و در این رابطه تقاضای افزایش بودجه را در نظر داشتند تا بتوان وحدت بیشتری میان مسلمانان ایجاد کرد.

انتهای پیام

کد N1004609

وبگردی