آفتاب
سردار عروج در همایش «مدافعان حرم»:

صهیونیست ها بیشترین بهره را از جنگ سوریه برده اند

صهیونیست ها بیشترین بهره را از جنگ سوریه برده اند

مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: طی پنج سال جنگ سوریه، اسرائیل بیشترین بهره‌برداری را کرد و ارتش رژیم صهیونیستی از حالت قبلی درآمد و مجدداً جوان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار خسرو عروج مشاور فرمانده کل سپاه در همایش «مدافعان حرم» که عصر امروز دوشنبه در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با بیان اینکه امروز حدود ۲۰ سال است که دشمن به تشکیل سازمان رزم مذهبی اعم از تمامی ادیان و مذاهب یهودی، مسیحی و مسلمان روی آورده است، گفت: دشمنان اعلام کردند که در مقابل طرز تفکر اسلامی و شیعی باید با ارتش‌های مذهبی جنگید و ارتش‌های کلاسیک نمی‌توانند با این طرز تفکر مقابله کنند.

وی افزود: ماهیت سازمان رزم شیعه و کربلایی‌ها این است که همه اقشار و افراد می‌توانند وارد آن شوند. امروز دشمنان، کودکان هفت ساله را آموزش جنگ مذهبی می‌دهند تا در مقابل تفکر شیعی بایستند. آنها از نظر رزمی می‌خواهند نیروهای شیعی را شبیه‌سازی کنند و بگویند این نیروها، نیروهای اصلی هستند، چرا که جمعیت دشمن در دنیا هزار برابر است و از بیشترین حمایت‌ها در عالم برخوردار است.

مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: عده‌ای از جنگ امروز منطقه‌ای خشنود هستند؛ هم در بین شیعیان و هم دیگر مذاهب، خائنین زیادی وجود دارد که از این جنگ رضایت دارند.

عروج اظهار داشت: نسل‌های جدید امروز ما در گذشته شبیه‌شان نبوده است و نیست. برخی از افراد این نسل جدید امروز به عنوان مدافعان حرم شناخته می‌شوند و تمامی نگاه دشمن به این افراد است. ما اگر امروز در منطقه «شامات» به پیروزی‌هایی دست پیدا می‌کنیم، به نفس این افراد است؛ نه سرپنجه موشک‌ها و تجهیزات مختلف نظامی.

وی در ادامه با بیان اینکه گروه‌های معارض سوری تقریبا ۱۱ تا ۱۲ گروه هستند، گفت: برداشتی که ما از میدان جنگ داریم این است که تمامی این گروه‌ها یکی هستند؛ یعنی تجهیزات آنها واحد است در صورتی که اگر معارضین چند جبهه بودند و با یکدیگر تفاوت داشتند، باید سلاح‌هایشان نیز متفاوت بود، اما امروز این‌چنین نیست.

مشاور فرمانده کل سپاه گفت: امروز اُسرای دو طرف که تکفیری‌ها از یکدیگر می‌گیرند، با وساطت دیگر گروه‌های تروریستی آزاد می‌شوند و این خود نشانه‌ای از هماهنگی و یکی بودن گروه‌های معارض است.

سردار عروج با اشاره به مذاکرات روسیه و آمریکا بر سر سوریه، خاطرنشان کرد: در ظاهر این مذاکرات دو طرفه است اما در باطن چنین نیست و کشورهای مختلفی در عقبه این مذاکرات حضور دارند. رزمندگان ما در جبهه مقاومت می‌گویند بمبارانی که بخواهد به سقوط کامل جبهه تروریستی – تکفیری منجر نشود، بمباران ناقصی است؛ یعنی اگر حملاتی که نتواند آن توان اصلی را بگیرد، بی‌فایده و ناقص خواهد بود.

وی تصریح کرد: اقداماتی که آن کارآیی لازم را برای از بین بردن معارضین نداشته باشد و نتواند به بدست آوردن زمین منجر شود و همچنین باعث از آوارگی درآمدن آوارگان سوری نشود، بی‌فایده خواهد بود و خطر تروریسم همچنان ادامه خواهد داشت.

مشاور فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سئوال که اگر بشار اسد قدرت را کنار بگذارد و فرد دلخواه غرب و معارضین بر سر کار بیاید، آیا امنیت حرمین حفظ خواهد شد؟ گفت: امروز ۱۴۰۰ سال است که نتوانستند حرمین را تخریب کنند، چرا که این حرمین برای خودشان محافظ دارند و امنیت‌شان حفظ خواهد شد؛ مگر صدام سال‌ها در عراق حکومت نکرد و مگر صدام، دشمن اهل‌بیت نبود، اما هیچ‌گاه نتوانست به اماکن مقدس تعرض کند و باعث تخریب آنها شود.

سردار عروج با بیان اینکه در طی این پنج سال جنگ سوریه، اسرائیل بیشترین بهره‌برداری را کرده است، گفت: امروز ارتش اسرائیل مجدداً جوان شده است. ارتش صهیونیست‌ها پیش از این و به عنوان مثال در جنگ ۳۳ روزه پیر بود و به تعبیری حال جنگیدن نداشت، اما امروز این ارتش جوان شده و همچنین ارتش‌های دیگری در سرتاسر عالم با عنوان ارتش‌های مذهبی شکل گرفته است.

وی تصریح کرد: اگر ما این جبهه را در «شامات» درست نمی‌کردیم، مدتی بعد به سراغ ما می‌آمدند البته آنها می‌دانند که ایران با دیگر مناطق فرق دارد و به این راحتی‌ها نمی‌توانند اهدافی که در دیگر کشورها محقق کردند را در ایران پیاده کنند. امروز اگر بشار اسد نیز از سوریه برود، حرمت حرم حضرت زینب (س) مخدوش نمی‌شود، زیرا کسانی در «شامات» وجود دارند که از این حرم مراقبت می‌کنند.

مشاور فرمانده کل سپاه تاکید کرد: تا یک علامت قطعی از مذاکرات مربوط به سوریه مشاهده نکنیم، نمی‌توانیم به این مذاکرات اعتماد و اطمینان داشته باشیم. ما شروع‌کننده جنگ نخواهیم بود، اما بدانید که اگر به ما حمله کنند، باید مقابله کنیم و خوشبختانه این توان در ایران وجود دارد.

کد N1004499

وبگردی