آفتاب
صالحی در آئین امضا تفاهم‌نامه ساخت بیمارستان هسته‌ای:

فعالیت‌ هسته‌ای ایران تنها در غنی‌سازی و آب‌سنگین خلاصه نمی‌شود

فعالیت‌ هسته‌ای ایران تنها در غنی‌سازی و آب‌سنگین خلاصه نمی‌شود

رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه دیگر نیازی نیست بیماران ما برای انجام پرتو درمانی به خارج از کشور بروند، گفت: فعالیت های هسته ای فقط در بحث غنی سازی و آب سنگین خلاصه نمی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس سازمان انرژی اتمی در آئین امضاء تفاهم نامه ساخت نخستین بیمارستان هسته ای کشور، گفت: امروز روز مبارکی خواهد بود که یکی از نیازهای مبرم جامعه که تاسیس بیمارستان ویژه و بزرگ تخصصی در عرصه هسته ای است، عملیاتی شده است.

صالحی ادامه داد: پیش از این درباره بیمارستان صحبت کرده ام، اما باز تاکید می کنم که قرار است فضای ایجاد شده توسط تبلیغات منفی دیگران درباره فعالیت ها صلح آمیز هسته ای را عوض کنیم.

وی گفت: میخواهیم با ساخت این بیمارستان و فعالیت های اینچنینی فضا را به گونه ای عرضه کنیم که فعالیت های صلح آمیز هسته ای، فقط در بحث غنی سازی و آب سنگین خلاصه نشود.

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: متاسفانه دیگران این موضوع را به گونه ای رواج داده اند که هرگاه صحبت از انرژی صلح آمیز کشورمان به میان می آید انگار فقط اهداف نظامی در میان است.

صالحی افزود: بحث رادیوداروها را بارها شنیده ایم اما متاسفانه آن گونه که باید در افکار عمومی جا نیفتاده است. وظیفه ما عمومی سازی چنین خدمات انرژی هسته ای است.

وی اضافه کرد: وقتی سوخت راکتور تهران به آخر رسید، ما تقاضای سوخت از خارج کردیم اما آنها امتناع کردند. پس از این بود که دانشمندان ما دست به کار شدند و کاری را که باورکردنی نبود در عرض دو سال به ثمر رساندند و نگذاشتند راکتور تهران یک روز بدون سوخت بماند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در ادامه گفت: جوانان ما کارهای نشدنی را اگر اراده کنند انجام می دهند و این بار فرزندان شما در انرژی اتمی می خواهند بعد از به سرانجام رسیدن برجام، حرکتی بزرگ و تاریخ ساز انجام دهند که در تاریخ ذرین مملکت نقش خواهد بست.

صالحی ادامه داد: ما نیز از فرصت استفاده کردیم و در فضای ایجاد شده مقدمات این بیمارستان را فراهم ساختیم. این بیمارستان برای اولین بار در غرب آسیا ساخته می شود و تاکنون سابقه نداشته در یک مجموعه امکانات درمانی و تشخیص با پرتو در کنار مدرن‌ترین تجهیزات یکجا جمع شود.

وی گفت: بیماران ما دیگر نیازی نیست برای انجام پرتو درمانی به خارج از کشور بروند.

رئیس سازمان انرژی اتمی در خاتمه گفت: این بیمارستان قطعاً تجهیزاتی را به کار خواهد گرفت که تعداد کشورهای انگشت شماری از آنها بهره می برند. ضمن اینکه در کنار تشخیص و درمان، بخش تحقیقاتی این بیمارستان نیز بسیار فعال خواهد بود.

کد N1004426

وبگردی