آفتاب

قاضی زاده: شاید در جریان اجرای برجام جای منتقدین و مؤیدین باهم عوض شود

قاضی زاده: شاید در جریان اجرای برجام جای منتقدین و مؤیدین باهم عوض شود

نماینده مردم مشهد درمجلس شورای اسلامی می گوید: انتقادهاوتائیدها پس از تائید مشروط برجام از سوی رهبرانقلاب باید ناظر براجرای آن از سوی دولت باشد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در گفتگو با خبرآنلاین در خصوص وظیفه موافقین ومخالفین برجام درباره آن گفت: طبق قانون اساسی وشرع، درکشورما فصل الخطاب ، مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به نامه مقام معظم رهبری به رئیس جمهور درباره اجرای برجام خاطرنشان کرد: بحث ایشان دراین نامه مقدمه ای دارد که معظم له با نگاهی به گذشته، تائید یا تعریض ها یی داشته اند مبنی براینکه روند بررسی برجام را چگونه دیده اند و محتوای این متن را علی الاجماع چگونه می بینند.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بابیان اینکه رهبر انقلاب درادامه نامه خود به رئیس جمهور مبانی اجرایی شدن برجامرا قرار داده اند، افزود: طبیعتا دولت در مقام اجرا و مجلس در مقام نظارت موظف است که پیگیری کند که دولت مفادی را که درنامه رهبری تصریح شده است اجرایی کند.

قاضی زاده خاطرنشان کرد: منتقدین و مؤیدین برجام نیز از این پس سطح تائید و انتقادشان باید مبتنی بر تائید واجراباشد چراکه موضوع محتوا دیگر گذشته است واینکه بگوییم برجام چگونه بود و چگونه نبود چیزی را تغییرنمی دهد، ضمن اینکه همه مسائلی که باید دراین راستا گفته می شد، گفته شد وافکارعمومی نیز درباره آن قضاوت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: البته در آینده مورخان خواهند نوشت که این متن، چگونه پیمان نامه ای بوده است اما در حال حاضر ماباید ناظر به روش اجرا انتقاد کنیم.البته شاید دراین جریان، جای منتقدین و موئدین برجام نیز عوض شود چون موضوع عوض می شود و موضوع روش اجرای برجام مبتنی بر قانون مجلس، مصوبه شورای عالی امنیت ملی وابلاغیه مقام معظم رهبری است .

27220

کد N1004386

وبگردی