آفتاب

مسکو در نشست امنیتی آسیا در سئول شرکت می‌کند

مسکو در نشست امنیتی آسیا در سئول شرکت می‌کند

وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز (دوشنبه) از شرکت دیپلمات‌های ارشد پنج کشور شمال شرق آسیا شامل روسیه در نشستی که قرار است 27 تا 29 اکتبر در سئول برگزار شود، شرکت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این نشست درباره صلح و همکاری در منطقه است و با حضور دیپلمات‌های ارشد پنج کشور شمال شرق آسیا در سئول برگزار می‌شود.

ایگور مورگولوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه در راس هیاتی در این نشست شرکت خواهد داشت. آمریکا نیز قرار است در این نشست حضور یابد و هیاتی به ریاست "سونگ کیم"، فرستاده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور سیاستگذاری کره شمالی در این نشست خواهد بود. "لیو ژنمین"، معاون وزیر امور خارجه چین نیز در نشست سئول حضور می‌یابد و معاون وزیر امور خارجه ژاپن نیز انتظار می‌رود در این نشست شرکت کند.

معاون وزیر امور خارجه کره جنوبی نیز از جانب دولت سئول در این نشست شرکت خواهد کرد. هیاتی نیز از جانب دولت مغولستان در این نشست حاضر می‌شود. نمایندگانی از سازمان ملل، اتحادیه اروپا و سازمان امنیت و همکاری اروپا نیز در این نشست خواهند بود.

بنا بر گزارش وزارت امور خارجه کره جنوبی، دومین دیدار از این نشست بر تحقق طرح‌های ابتکاری پارک گئون - های، رییس‌جمهوری کره جنوبی در تقویت و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای و اعتمادسازی در منطقه در زمینه‌های امنیت اتمی، جلوگیری و همکاری در زمان وقوع بلایای طبیعی و حفاظت از محیط زیست تمرکز دارد.

انتهای پیام

کد N1004321

وبگردی