آفتاب

وزیر خارجه فلسطین: در "تله جدیدی" افتاده‌ایم

وزیر خارجه فلسطین: در "تله جدیدی" افتاده‌ایم

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین توافق جدید میان رژیم صهیونیستی و اردن به منظور نصب دوربین‌های امنیتی بیشتر در مسجد الاقصی را محکوم کرده و آن را "تله‌ای جدید" خواند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه سی.ان.ان، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز شنبه بعد از دیدار با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالله دوم، پادشاه اردن اعلام کرد، اسرائیل پیشنهاد پادشاه اردن برای نظارت 24 ساعته بر مسجد الاقصی را پذیرفته است.

با این حال ریاض المالکی، وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار کرد که این کار یک "تله جدید" است. وی در مصاحبه با رادیو صدای فلسطین در روز یکشنبه خاطرنشان کرد، اسرائیل در حال برنامه‌ریزی است تا با استفاده از تصاویر دوربین‌های امنیتی زائران مسلمانی که گمان می‌کند اقدامات تحریک‌آمیز علیه آن انجام می‌دهند، دستگیر کند.

المالکی گفت: نمی‌توان نتانیاهو را باور کرد و آن به خاطر عمل نکردن به تعهداتی است که وی در نشست‌های قبلی با شاه اردن و کری داده است.

وی تصریح کرد که کری در تلاش است تا وعده‌های نتانیاهو را تبلیغ کند گویی که آنها تعهداتی تاریخی هستند.

المالکی گفت: باید این تعهدات از سوی شورای امنیت صادر شود تا همه به خصوص نتانیاهو به آن پایبند باشند.

هنوز محمود عباس درباره این توافق اظهار نظر نکرده است.

صائب عریقات، دبیر اول سازمان آزادی‌بخش فلسطین اظهار کرد: محمود عباس به جان کری گفته است که او باید به دنبال برطرف کردن ریشه‌های مشکل یعنی تداوم اشغالگری باشد.

انتهای پیام

کد N1004305

وبگردی