آفتاب
مدیرگروه مبارزه با بیماری‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

ایمن‌سازی واکسن فلج اطفال در مشهد آغاز شد

ایمن‌سازی واکسن فلج اطفال در مشهد آغاز شد

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از آغاز ایمن‌سازی با استفاده از واکسن تزریقی فلج اطفال برای کودکان چهار ماهه در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه خراسان- دکتر محمدجعفر صادقی اظهار کرد: این اقدام در راستای برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت برای ریشه‌کنی فلج اطفال و به مدت 6 ماه انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا از ابتدای سال آینده به جای قطره خوراکی فلج اطفال سه ظرفیتی، نوع دو ظرفیتی فلج اطفال که دارای دو سوش بیماری است به کودکان خورانده می‌شود.

صادقی اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته حدود 15 سال است که در خراسان رضوی و ایران هیچ موردی از بیماری فلج اطفال مشاهده نشده است.

مدیرگروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در حال حاضر خراسان رضوی در مرحله ریشه‌کنی بیماری فلج اطفال قرار دارد، به طوری که پس از طی این مرحله هیچ‌گونه ویروسی از بیماری در محیط وجود نخواهد داشت.

وی گفت: با این حال، اکنون بیماری فلج اطفال در دو کشور همسایه افغانستان و پاکستان در جوار خراسان رضوی وجود دارد و بر همین اساس برنامه مقابله با بیماری فلج اطفال در خراسان از حساسیت ویژه‌‎ای برخوردار است.

صادقی افزود: در چارچوب برنامه‌های مقابله با فلج اطفال کودکان در سنین دو ماهگی، چهار ماهگی، 6 ماهگی، 18 ماهگی و 6 سالگی قطره فلج اطفال دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در خراسان رضوی نیز فروردین و خرداد ماه هر سال در دو نوبت برای کودکان زیر پنج سال ساکن در مناطق مرزی و حاشیه شهر مشهد انجام می شود.

صادقی خاطرنشان کرد: بر این اساس سالانه 75 هزار کودک ساکن در مناطق مرزی و حاشیه شهر مشهد زیر پوشش واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال قرار می‌گیرند.

انتهای پیام

کد N1004179

وبگردی