آفتاب
مدیر مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی:

قطع عضو بیماران دیابتی را با فناوریهای بومی کاهش دادیم

قطع عضو بیماران دیابتی را با فناوریهای بومی کاهش دادیم

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران گفت: با استفاده از وکیوم‌تراپی و لارودرمانی توانسته‌ایم قطع عضو افراد مبتلا به دیابت و زخم‌های مزمن را کاهش دهیم.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا اسماعیلی جاوید امروز در نشستی خبری عنوان کرد: مرکز ترمیم زخم کمتر از یک سال است که به صورت پایلوت راه‌اندازی شده است و تشکیل این گروه منسجم که با مشارکت پزشکان و متخصصان مختلف است، با هدف ترمیم زخم‌های مزمن از جمله زخم پای دیابتی بوده است.

وی با بیان اینکه در کشور حجم بالایی از زخم‌های مزمن وجود دارد، گفت: متاسفانه متولی خاصی برای ارائه راهکارهایی برای ترمیم این نوع زخم‌ها در کشور نداریم.

به گفته اسماعیلی جاوید، بارها از ما خواسته شده است که این موضوع را در دستور کار قرار دهیم و به عنوان یک مرکز جامع، خدماتی را به بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن ارائه کنیم.

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران با تاکید بر اینکه بحث زخم‌های مزمن نیاز به رویکردی تیمی دارد، گفت: در کشور ما کمتر بر این رویکرد تمرکز شده ولی در این مرکز در نظر داریم تا با فناوری‌های بومی به حوزه درمان وارد شویم.

وی افزود: اگر این فناوری‌ها وارداتی بودند، با مشکلات زیادی روبرو می‌شدیم، اما اکنون با فناوری‌های بومی می‌توانیم کاری را از پیش ببریم و با هزینه کمتر به درمان بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن بپردازیم.

اسماعیلی جاوید با اشاره به لارودرمانی و درمان زخم‌های مزمن با استفاده از لارو مگس، گفت: با استفاده از این روش، طول درمان زخم‌های مزمن از جمله دیابتی کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که روش‌های تهاجمی از جمله قطع عضو را به کار نگیریم.

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران با اشاره به وکیوم‌تراپی گفت: این فناوری از آمریکای شمالی وارد می‌شود که خوشبختانه توانسته‌ایم با بکارگیری فناوری‌هاای شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور، دستگاه‌هایی را بسازیم و با ستفاده از آن به درمان زخم‌های مزمن بپردازیم. آزمایشات اولیه این دستگاه‌ها انجام شده و به تائید وزارت بهداشت نیز رسیده است.

وی افزود: همچنین یک کلینیک تخصصی لارودرمانی برای بهبود زخم‌های مزمن را راه‌اندازی کرده‌ایم.

اسماعیلی جاوید تصریح کرد: بیمارستان‌های دولتی محدودیت‌هایی در پذیرش بیماران مبتلا به زخم‌های مزمن دارند و یک سوم این افراد منجر به قطع عضو می‌شدند که این موضوع منجر به مرگ و میر زودرس و ازکارافتادگی این افراد می‌شود.

مدیر مرکز جامع ترمیم زخم و بافت جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران ادامه داد: از این رو در این مرکز در صدد رفع این مشکلات برآمده‌ایم.

کد N1004040

وبگردی