آفتاب

هشدار اسلوونی نسبت به فروپاشی اتحادیه اروپا

هشدار اسلوونی نسبت به فروپاشی اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر اسلوونی هشدار داد، چنانچه در هفته‌های آتی اتحادیه اروپا نتواند اقدامی قاطعانه برای مقابله با بحران مهاجرت انجام دهد در آستانه فروپاشی قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ میرو کرار، نخست‌وزیر اسلوونی در این باره گفت: اگر ما در روزها و هفته‌های آتی واکنشی سریع و قاطعانه به این بحران نشان ندهیم، معتقدم که فروپاشی اتحادیه اروپا آغاز می‌شود.

میرو کرار در کنفرانسی اضطراری درباره مهاجرت، درباره موقعیت کشورش در برابر این بحران ادامه داد، اسلوونی با شرایطی بسیار جدی مواجه است و به تنهایی نمی‌تواند با این شرایط سازگار شود. این در حالی است که این کشور دو میلیون نفره این روزها با ورود 60 هزار مهاجر و پناهجو مواجه است. وی با تاکید بر نیاز مبرم کشورش به کمک خارجی از کرواسی خواست تا مهاجران را به سمت اسلوونی سوق ندهد.

در بحرانی کم‌سابقه تاکنون بیش از 670 هزار پناهجو که از شرایط بحرانی کشورهایی چون عراق، سوریه و افغانستان گریخته‌اند، وارد اروپا شده‌اند. اکثر این پناهجویان با عبور از ترکیه و سپس یونان در تلاشند تا از مسیر کشورهای حوزه بالکان به آلمان برسند. در این میان کشورهایی چون مجارستان و صربستان با بستن مرزهای خود موجب ورود گسترده موج مهاجران به کرواسی و اسلوونی شده‌اند.

انتهای پیام

کد N1004018

وبگردی