آفتاب
اوباما در دیدار با نواز شریف:

پاکستان در مبارزه با تروریسم اقدامات بیشتری انجام دهد

پاکستان در مبارزه با تروریسم اقدامات بیشتری انجام دهد

اوباما در دیدار با نواز شریف نقش پاکستان در مبارزه با تروریسم را ستود و خواستار اقدامات بیشتر از سوی اسلام آباد برای مبارزه با تروریسم شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نفل از روزنامه «نوای وقت»، وزارت خارجه آمریکا اظهار داشته است که پاکستان اقدامات موثری برای مبارزه با پدیده تروریسم انجام داده است و واشنگتن خواستار گسترش هر چه بیشتر این اقدامات ضد تروریستی از سوی اسلام آباد می باشد.

«مارک سی تونر» سخنگوی معاون وزیر خارجه آمریکا در کنفرانس خبری اظهار داشت: از طرفی وجود طالبان در افغانستان و از طرفی دیگر تنش و درگیری های مرزی با هند مسئله ای پیچیده است. پیدا کردن راه حلی برای خارج شدن از این مسائل لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی افزود: در دیدار «نواز شریف» و «اوباما » علاوه بر مبارزه با گروهک تروریستی تکفیری « لشکر طیبه» درباره گروهک های تروریستی دیگر نیز تبادل نظر انجام گرفت و در بیانیه مشترک به این موضوع اشاره شده است. اوباما از سویی تلاش پاکستان برای مبارزه با گروهک های تروریستی را ستوده و تلاش نخست وزیر برای مبارزه با گروهک تروریستی « لشکر طیبه» را پیشرفت مهمی به شمار آورد.

سخنگوی معاون وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه تصریح کرد: سفر نواز شریف به آمریکا بیشتر در جهت تعمیق و گسترش روابط دوجانبه بود تا دو کشور بتوانند در امور مختلف با یکدیگر همکاری داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به دیدار نخست وزیر پاکستان با وزیر خارجه آمریکا گفت: دیدار نواز شریف و جان کری موفقیت آمیز بوده و مهمترین موضوع گفتگوی دو طرف تبادل نظر در باره مسائل امنیتی بوده است. علاوه بر این درباره موضوعات دیگری چون مسائل اقتصادی، تجارت، سرمایه گذاری، انرژی، برقراری امنیت هسته ای، تغییرات آب و هوایی، و ثبات منطقه گفتگو صورت گرفته است.

«اریک شلز» سخنگوی کاخ سفید نیز با اشاره به دیدار نواز شریف و باراک اوباما گفت: اوباما اعلام داشته است مبارزه پاکستان با تروریسم و گروهک های تروریستی برای آمریکا حائز اهمیت است و پاکستان نباید برای مبارزه با این گروهک های تروریستی فرق و امتیازی قائل شود. در دیدار نواز شریف و اوباما این موضوع اهمیت بیشتری داشت که گروهک های تروریستی خطر بزرگی برای دو کشور هستند و مردم پاکستان دچار خسارت ها جانی و مالی زیادی در رابطه با این پدیده شوم شده اند.

کد N1003969

وبگردی